Dershanelerin kapatılmasının ardından, son KHK ile etüt eğitim merkezleri de sistemden çıkarıldı. MEB, halen faaliyet gösteren 2 bin 6 etüt eğitim merkezine 1 Temmuz'a kadar dönüşüm hakkı tanıdı. İlköğretim öğrencilerinin okul dışında bir takviye kursuna gitmesi sosyal yaşamını kısıtlıyordu. Dershanelerin ardından açılan ve sadece tek ders verebilen özel eğitim kursları da lise öğrencileri için faaliyet gösterebilecek. Dönüşüm programına alınan etüt eğitim merkezleri hariç, bu merkezlerin faaliyeti sona erecek.
Öğrencilerin "takviye ders" ihtiyacı, okullarda ücretsiz kurslarda karşılanıyor. Hangi derslerden kurs açılacağını talep belirliyor. Kurslarda da tıpkı etüt eğitim merkezi gibi dönem başında yapılan seviye tespit sınavıyla öğrenciler gruplandırılıyor.
Öğrencinin bilgi ve becerisini ölçmek için her ay değerlendirme yapılıyor. Eksik görülen konular tekrarlanıyor. Kursa devam zorunluluğu var. Kursta disiplini bozan öğrenciye o sınıf kademesinin mevzuatına göre işlem yapılıyor. Destekleyici kurslarda, sınavlara hazırlık adı altında test çözme gibi bir şey yapılmıyor. Sistem şu anda sorunsuz işliyor.
MEB'in kararı doğru
Kısacası, eğitim sistemimizi okula odaklı, öğrencinin akademik ve sosyal başarısını ön plana çıkaran bir hale getirirsek, adı ne olursa olsun, sınavlara hazırlık yapan hiçbir özel eğitim kurumuna ihtiyaç kalmayacak. Devlet okullarımız imkânları dâhilinde veliye hiçbir ekonomik yük getirmeden öğrenciyi sınavlara hazırlıyor. Burada, saat ücretini hiç düşünmeden öğrencilerin başarısı için fedakârlık yapan yönetici ve öğretmenlerini kutluyorum. Bence, okula dayalı bir sistemin etkinleştirilmesi etüt eğitim merkezlerine ihtiyacı ortadan kaldırdı. Zamanla üniversiteye girişte de okula dayalı sistem getirildiğinde, özel eğitim kurumlarına ilgi de yok olacak.
Millî Eğitim Bakanlığı, her ne ad altında olursa olsun eğitim öğretim faaliyeti gösteren tüm kurumları gözetlemek ve denetlemekle yükümlü ve sorumlu. Bu sorumluluğu da nasıl yerine getiriyor? İlgili yasada ve yönetmelikte 'Hangi kurum nasıl tanımlanmış, o kurumun kriterleri nedir, açılış kriterleri nedir, faaliyet kriterleri nedir?' Bunlar ayrıntılı olarak tanımlanıyor. MEB de, bir müracaat geldiğinde, önce eğitim kurumu açma kriterlerine uyuyor mu? Buna bakıyor. Sonra uygulayacağı program Milli Eğitim Temel Kanunu'nun temel ilkeleri açısından uygun bir program mı? Bunu denetliyor. Sonra açma izni veriyor. Sonra da bu kriterler doğrultusunda periyodik denetimlerini sürdürüyor. MEB'in, etüt eğitim merkezleriyle ilgili aldığı kararı doğru buluyor ve destekliyorum.