Yeni başlayacak dizileri izletmenin yolu, "akılda kalıcı ve merak uyandıran bir tanıtım" klibinden geçiyor. Reklamcılar bu tarz tanıtıma kendi jargonlarında "teaser" adını verirler. Bir slogan ya da görüntü ile ürünün ya da hizmetin ismini anmadan, içeriğini açıklamadan insanların beynine soru işareti çengelleri asıp, dikkatleri kampanyaya odaklamaya çalışırlar. atv'nin yakında yayınlanacak yeni dizisi Gurbet Kuşları da benzer bir yöntem izliyor. Dizinin tanıtım klibinde ekrana İstanbul'dan insan manzaraları geliyor. Sonra direğe bağlı hoparlörler görüyoruz. İstanbul halkına hitaben yapılan anonsta "Annesi, babası ya da annesinin annesi veya babasının babası İstanbullu olmayanların, en geç bir hafta içinde İstanbul'u terk etmeleri gerekmektedir..." Tanıtımı izleyenler afallıyor... Zaten amaç da bu: İzleyeni şaşırtmak, tereddüde düşürmek, beyninde şimşekler çaktırmak... "Gurbet Kuşları"nı okuyanlar ya da filmini izleyenler aslında bu anonstaki ipuçlarını yakalıyorlar. Bilmeyenleri ise bir düşünce alıyor: "Acaba bulunduğum kenti bir hafta içinde terk etmem gerekse, ne yapardım, nereye giderdim?.." Siz de bu sorunun yanıtını kafanızın içinde şöyle bir evirip, çevirin ve yakında atv'de başlayacak dizinin öyküsüyle karşılaştırmaya hazır olun...