McDONALD'S'ın son reklamı için seçtiği konsepti ticari açıdan başarılı buldum. Sadece Ramazan kampanyalarında "Türk insanına yaklaşan" firma, bu kez Türk usulü hamburger mönüsünün tanıtımında "milliyetçilik sosu" kullanmış!.. Reklamda "Türkler aya gitse ne olurdu?" sorusunun karşılığında ay yüzeyinde halay çeken astronotları görüyoruz. "Japonlar'ın ünlü robotu Asimo'yu önce biz yaratmış olsaydık, ismi ne olurdu?" sorusuna karşılık olarak ise "Kanka" ismi ortaya atılıyor. Köftenin üzerinde soğan, sarımsak, domates var. Ekmeği de "esaslı" imiş!.. Her şey bir yana, bizim Türk tüketicisini onikiden vuran işte bu "esaslı ekmek" olayı. Dünyaca ünlü hamburger firmalarında sihirli formül, ekmeğin "saman gibi" olmasıdır. Yani ille de tatsız, tuzsuz olacak... Bundaki amaç; ekmeğin tadının, köfte ve sosun lezzetini perdelememesidir. Batıda hamburger ekmeği, sadece köfte, salata ve sosu bir arada tutan bir "ambalaj" olarak kullanılır. Oysa ekmek bizim "temel" gıdamızdır. Ben yarım köy ekmeğinin içine mısır ekmeği koyup, yiyenleri bilirim. İşte bu nedenle bir hamburger eğer "Türk usulü" olacaksa, ekmeği "esaslı" olmak zorundadır. Bence McDonald's'ın Türkiye'deki en büyük ticari keşfi budur! Bir gün gelip de hamburger üzerine bu kadar felsefe yapacağım, ölsem aklıma gelmezdi. Şu televizyon reklamları insanları filozof yapıyor vallahi!..