Türkiye'nin en iyi haber sitesi
YÜKSEL AYTUĞ

Ekranda tabak yarışı

Ramazan yaklaşırken, içecek firmaları da yeni reklam kampanyalarıyla ürünlerini iftar sofralarına sokmanın telaşını yaşıyorlar. Bu yıl Coca Cola ile Cola Turka birbirine yakın iki televizyon reklamıyla evlerimize konuk oluyor. Her iki firma da şişe kapaklarına karşılık olarak verilen tabak promosyonuyla cazibe yaratmaya çalışıyor. Coca Cola'da şirin bir erkek çocuğu bakkala şişe kapaklarını verdikten sonra aldığı tabakla minik kız arkadaşının elinden tutup, onu iftar sofrasına davet ediyor. Cola Turka ise daha "damardan" bir içerik oluşturmuş. Bu kez şirin mi şirin bir kız çocuğu bakkala kapakları verip, tabağını alıyor ve doğruca iftarı tek başına yapmaya hazırlanan yaşlı teyzenin yanına gidiyor. Onu elinden tutup, sofrada "bir tabaklık" yer açtıktan sonra ailesinin arasına oturtuyor. Görüşler muhtelif. Ama bence Cola Turka izleyiciyi daha bir yüreğinden yakalamış gibi...

ABD'DE NE OLMUŞTU?
Bu rekabet bana 60'lı yıllarda ABD'deki bir efsane kampanyayı anımsattı. Ünlü cola firmalarından biri milyon dolarlar harcayıp, ABD'nin uzaya gönderdiği astronotların eline kendi şişesini tutuşturmuş. Astronot yer çekimsiz ortamda havada dağılan cola damlacıklarını iştahla yakalıyor. Slogan şöyle: "Uzayda bile ..... Cola içilir!" Bir süre geçtikten sonra rakip firma da yeni bir uçuşta uzaya kendi ürününü çıkartıyor. Astronot önce ilk reklamdaki gibi rakip firmanın ürününü içiyor. Sonra da yüzünü ekşitip, tükürüyor. Ardından yeni firmanın şişesinden dökülen parçaları havada ağzıyla topluyor. Slogan şöyle: "Evet, uzayda önce o içildi. Ama ağızlar bizim cola ile çalkalandı!"

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA