Otomobillerdeki eğlence ve bilgi ekranlarının boyutları giderek büyüyor. Son olarak Mercedes-Benz ilk olarak elektrikli modeli EQS'de kullanacağı dev ekranını dijital ortamda düzenlenen tüketici elektroniği fuarı CES 2021'de tanıttı. 141 santimetre genişliğinde, kavisli tek bir ekran şeridinden oluşan MBUX Hyperscreen, ön konsolde sinema etkisi yaratıyor. Oled teknolojisinin kullanıldığı devasa boyuttaki kavisli ekran, soldan sağa iki A sütunu arasını neredeyse tamamen dolduruyor.
Mercedes-Benz EQS ile dünyanın en geniş otomobil ekranı unvanı da el değiştirdi. Çinli elektrikli otomobil üreticisi Byton'un MByte modeli 122 santimetrelik bir dokunmatik ekrana sahipti.
MBUX (Mercedes-Benz Kullanıcı Deneyimi) Hyperscreen ekranının estetik ve ileri teknolojik görünümünü yapay zeka tamamlıyor. Öğrenme yeteneğine sahip yapay zeka yazılımı ile ekran ve sistemin çalışma konsepti, kullanıcısına uyum sağlıyor ve çok sayıda bilgi-eğlence, konfor ve araç işlevi için kişiselleştirilmiş önerilerde bulunuyor. Bu sayede "sıfır katman" adı verilen çözüm sayesinde kullanıcının alt menüler arasında gezinmesine veya sesli komutlar vermesine gerek kalmıyor. En önemli uygulamalar durum ve içeriğe bağlı olarak her zaman en üstte sunuluyor. EQS, söz konusu çözüm sayesinde kumanda karmaşasını da ortadan kaldırıyor. Üstelik MBUX Hyperscreen sadece sürücünün değil, aynı zamanda yolcunun da hayatını kolaylaştıran bir yardımcı olarak devreye giriyor. Ön yolcuya, kendine ait bir ekran ve kullanım alanı sunuluyor.
Ön yolcu koltuğu boş olduğunda bu ekran dijital, dekoratif bir görünüm kazanıyor. Böyle bir durumda ekranda Mercedes-Benz içeriği ile hareketli yıldızlar görüntüleniyor. Dev ekranın özellikleri şöyle:
Büyük ekran camı 650 derece ısıda kalıplanarak üç boyutlu olacak şekilde kavisli bir forma sokuluyor. Bu işlem, ekran camının yarıçapından bağımsız olarak aracın tüm genişliği boyunca kesintisiz bir görünüm sunmasını sağlıyor.
Kullanıcının en önemli uygulamalara ulaşmak için ana menü seviyesinde gezinmesi yeterli oluyor. Mercedes-Benz buna, "sıfır katman" adını veriyor.
Kullanım sırasında dokunmatik geri bildirim için ekranın altında toplam 12 adet etkinleştirici bulunuyor. Kullanıcının, parmağını belirli noktalara temas ettirmesiyle ekran camında bir titreşim tetikleniyor.
Ekran camının iki kaplaması yansımaları azaltıyor ve temizliği kolaylaştırıyor. Eğimli camın kendisi çizilmeye dayanıklı alüminyum silikattan oluşuyor.
Güvenlik önlemleri olarak yan eşik açıklıkları ve önceden belirlenen kırılma noktalarındaki petek doku sayesinde çarpışma anında eğilen beş adet tutucu devreye giriyor.
MBUX, 8 çekirdekli CPU, 24 gigabayt RAM ve saniyede 46,4 GB RAM bellek bant genişliği gibi teknik özelliklerle öne çıkıyor.
Bir adet çok işlevli kamera ve bir adet ışık sensörünün ölçüm verileri ile ekran parlaklığı ortam koşullarına uyarlanıyor.
Ekran, ön yolcu için yedi adede kadar profil ile kişiselleştirilebiliyor.