100 yılı aşkın bir tarihe sahip otomotiv sanayinde büyük bir değişim yaşanıyor. Dün A noktası ile B noktası arasında ulaşımı sağlayan bir araç olarak görünen otomobiller bugün tekerlekli bir bilgisayara dönüşüyor. İçten yanmalı motorlar yerini yüzde 100 elektrikli motorlara bırakıyor. Otonom yani sürücüsüz kendi kendine gidebilen otomobiller yollara çıkmak için gün sayıyor.
Bu sayfalarda otomotivde yaşanan dönüşümü ve yeni teknolojileri aktarmaya çalışıyoruz. Bugün iki Fransız otomobil markasının geleceğin mobilitesine nasıl hazırlandıklarını araştırdık.
Renault'nun EZ-POD adını verdiği konsept araç, kısa mesafelerde hızlı ulaşım ve kurye hizmetleri için tasarlanmış. Küçük boyutları EZ-POD'u kalabalık şehir merkezlerindeki yoğun trafik için de ideal bir alternatif yapıyor. Şirketin Twizy platformunda ürettiği yüzde 100 elektrikli araç otonom yani sürücüsüz hareket edebiliyor. Konsept aracın, ön ve arkasında kamera, tavanında ise gerçek zamanlı konum tespiti için internet bağlantılı iki adet anten ve GPS bulunuyor.
OTONOM ÖZELLİĞİ VAR
2018 yılı sonunda tanıtılan EZ-GO ve EZ-PRO konsept modellerden esinlenilerek ortaya çıkarılan EZ-POD ile Renault grubu, otonom ve paylaşımlı mobilite hizmeti sunmayı hedefliyor.
Citroen de Mart 2019'da Cenevre Otomobil Fuarı'nda büyük ilgi gören Ami One Concept aracını bir yıl içinde seri üretim aşamasına getirdi. Ami, markanın şehir içi ulaşım zorluklarına ve çevresel kaygılara karşı sunmuş olduğu yenilikçi bir çözüm olarak öne çıkıyor. Sürücü ehliyeti olmadan kullanılabiliyor. Araç paylaşım, kısa süreli kiralama, uzun dönem kiralama ve satın alma da dahil olmak üzere kentsel ulaşıma 360 derece çözüm üretiyor.
SCOOTER'A ALTERNATİF
Scooter, bisiklet ve toplu taşıma araçlarına alternatif olan Ami, yüzde 100 elektrikli iki kişilik bir araç. Uzunluğu 2.41, genişliği 1.39, yüksekliği ise 1.52 metre.
45 km. hıza ulaşabilen Ami'nin menzili tek bir şarjla 70 km. Bu, çoğu çalışanın işe gidip-gelme gereksinimini karşılıyor. 5,5 kWh kapasiteli lityum-iyon batarya araç zeminine gizlenmiş durumda ve yolcu tarafı kapı kısmanda bulunan kablo ile kolaylıkla şarj edilebiliyor. 220 volt standart prizde tam şarj için üç saat yeterli oluyor.
Aslında Ami, elektromotorun ürettiği yüksek tork değeri sayesinde henüz ilk hareket anından itibaren yüksek çekiş gücü sunan dört tekerlekli bir bisiklet. Üstelik tamamen elektrikli güç-aktarma organıyla tamamen sessiz bir sürüşe imkan tanıyor. Geniş bir açıya sahip büyük kapılar binmeyi ve inmeyi kolaylaştırıyor. Sadece geniş ve ferah olmasıyla değil sunduğu fonksiyonellikle de dikkat çekiyor. Yan yana konumlandırılan iki koltuk ile kabin, omuz genişliği, bacak mesafesi ve baş mesafesi açısından her bir yolcuya ihtiyacı olan alan hissini ve hareket alanını sunuyor. Bu küçük otomobilde, yolcuların ayak bölgesine entegre edilen ve bir valiz alacak büyüklükte olan depolama alanı dışında arka kısımda bir başka bagaj bölmesi daha bulunuyor.
AYLIK KİRASI SADECE 20 EURO
Citroen, şehir ulaşımına soluk getirmesi beklenen Ami modeli için 30 Mart tarihinden itibaren ön sipariş almaya başlayacaktı. Fransa'dan sonra İspanya, İtalya, Polonya, Portekiz ve Almanya'da satışa sunulacaktı. Fransa'da vergi dahil aylık 19.90 euro'ya kiralanabilecek Ami'nin satış fiyatının ise 6 bin euro olacağı belirtiliyor. Ancak, koronavirüs salgını Ami'nin satış planlarını da etkiledi.