Türkiye'nin en iyi haber sitesi
UFUK SANDIK

Salgın korkusu lansmanları dijitalleştirdi

Cenevre Otomobil Fuarı’nın koronavirüs nedeniyle iptal edilmesi, markaları zor duruma düşürdü. Yeni modellerin tanıtımlarını Cenevre’de gerçekleştirmeyi planlayan markalar, B planlarını devreye sokup, lansmanlarını internet üzerinden gerçekleştirdiler

Avrupa'nın en prestijli fuarları arasında yer alan Cenevre Otomobil Fuarı, koronavirüs endişesiyle iptal edildi. Yeni modellerin Avrupa ve dünya lansmanlarını Cenevre'de gerçekleştirmeyi planlayan markalar, B planlarını devreye soktular. Tanıtımlarını internet üzerinden gerçekleştirdiler.
Yeni modellerinin lansmanını dijital ortamda yapan markalardan Renault, yarının mobilitesine dair marka vizyonunu simgeleyen elektrikli konsept modeli Morphoz'u tanıttı. Morphoz'un şehir versiyonu, 40 kWh akü kapasitesiyle, günlük kullanımlar için yeterli olan 400 km menzile sahip. Bu akü kapasitesi, kullanıcı ihtiyaçlarının yüzde 90'ından fazlasını karşılayacak belli bir esneklik de sunuyor. Daha uzun mesafeler söz konusu olduğunda karşılanamayan yüzde 10'luk kısım için, Morphoz ek bir Seyahat Menzili Artırma akü paketiyle donatılabiliyor. Araç özel bir istasyonda Seyahat moduna dönüştürülüyor ve sadece birkaç saniye içinde otomobile 50 kWh kapasiteli pil takılarak menzili 700 km'ye çıkıyor.



VW ELEKTRİKLENDİ
Volkswagen, Cenevre Otomobil Fuarı'nın koronavirüs nedeniyle iptalinin ardından, ilk elektrikli SUV'u ID.4'ün dünya lansmanını online olarak gerçekleştirdi. Global pazara sunulacak ID ailesinin ikinci modeli ID.4 olacak. ID.4, Avrupa, Çin ile ABD'de üretilecek ve satılacak. Yüksek verimliliği ve aerodinamik tasarımıyla 500 km'ye kadar menzile ulaşabilecek ID.4 ilk etapta arkadan itişli olarak sunulacak. Daha sonra dört çeker versiyon ürün gamına eklenecek.
Dacia da ilk yüzde 100 elektrikli otomobilinin dijital gösterimini gerçekleştirdi. 2021'de satışa sunulacak elektrikli Dacia Spring, dört kişilik bir model. Yaklaşık 200 km sürüş menziline sahip araç, şehir içi kullanımında önemli bir avantaj sunuyor.

KEHANET KONSEPTİNİ TANITTI
Hyundai Motor Company, markanın gelecekteki vizyonunu gözler önüne seren yeni konsepti Prophecy'i tanıttı. Türkçe kelime anlamı 'kehanet' olan Prophecy, yumuşak ve minimalist çizgiler kullanılarak tasarlanmış elektrikli bir model. Hyundai adına son derece vizyoner bir konsept olan Prophecy, geçen yıl tanıtılan 45 EV Concept'in takipçisi olarak öne çıkıyor. Özellikle aerodinamik açıdan oldukça başarılı bir silüete sahip olan otomobil, genişletilmiş dingil mesafesinden daha kısa ön ve arka çıkıntılara kadar birçok alanda mühendislik eseri olduğunu kanıtlamış oluyor.

1.2 MİLYON ADET SATTI
Mercedes-Benz, 2016'da yollara çıkan ve 1.2 milyon adetlik satış rakamına ulaşan 10'uncu nesil E-Serisi'ni dijital lansmanla tanıttı. Yeni Mercedes- Benz E-Serisi, benzinli ve dizel, arkadan itiş ve dört tekerlekten çekiş olmak üzere yedi farklı plug-in hibrit seçeneğe sahip olurken, otomobilin ilk olarak E 200 d ve E 200 d 4MATIC seçenekleriyle ağustos ayında Türkiye'de satışa sunulması planlanıyor.

FİYATI 425 BİN EURO
Aston Martin de dijital lansman yapan markalar arasında yer aldı. İngiliz spor otomobil üreticisi, Vantage Roadster modelini online tanıttı. Dünyanın en hızlı açılan tavanına sahip Vantage Roadster'in kumaş tavanı sadece yedi saniyede açılıp kapanabiliyor. 2020 yılının üçüncü çeyreğinde yollarda olacak Vantage Roadster'in Türkiye satış fiyatı 425 bin euro'dan başlıyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA