Türkiye'nin en iyi haber sitesi
PROF. DR. BENGİ SEMERCİ

Çocuklar için beyaz sayfa

Amerika'da yapılan araştırmalara göre artık çocukların ve gençlerin önemli bir bölümü hayatını online yaşıyor. Cep telefonları, video oyunlarının müşteri yaşı 6-7 yaş grubuna kadar düştü

Bu hafta üyesi olduğum Amerikan Çocuk ve Adolesan Derneği'ne bağlı komitenin medyaya gönderdiği bir belgeyi sizlerle paylaşmak ve bir araştırmanın sonuçlarına dikkat çekmek istiyorum. Bu komitenin amacı TV, yazılı basın, reklamlar, video oyunları, çizgi filmler, internet ve cep telefonlarının çocukların gelişimleri üzerine etkilerini araştırmak ve çözümler üretmek, çocuklar için beyaz bir sayfa açmak. Yolladıkları yazının amacını şöyle anlatmışlar: "Çocuklar yaygın olarak dijital medya ortamında büyüyor. 2-11 yaş arası çocukların 16 milyondan fazlası online oluyor. Bu oran 2004'den 2009'a kadar yüzde 18'lik bir artış göstermiş. Araştırmacı Nielsen'e göre bu bütün yaş grupları arasındaki en büyük artış. Yine aynı araştırmaya gore bu çocukların online geçirdikleri süre haftada yedi saatten 11 saate çıkmış ki, bu yüzde 63'lük bir artış demektir. Eskiden çocuk ve gençlerin online olabilmek için tek olanakları bilgisayarlardı. Oysa bugün pazarlamacılar bu yolları daha fazla artırma ve yeni veri toplama yolları araştırıyor."

6-12 YAŞ GRUBU
Amerika'da her beş kişiden birinin cep telefonu var ve cep telefonu kullanımı hızla artıyor. 6-12 yaş arası çocuklarla yapılan bir anket, cep telefonu sahibi olmanın çocuğun gelişiminin bir parçası gibi görüldüğünü saptamış. Ebeveynler genel olarak çocukların 8-9 yaşlarında cep telefonu için yeterli olgunluğa ulaştığını düşünüyor. Bu da pazarlama yapanlara 8-9 yaş çocuklarına online ulaşım için yeni bir yol sağlıyor. Çocuklar pazarlama için önemli. Bütün mal ve hizmetler için geleceğin müşterisi olmanın yanı sıra bu yaşlarında direkt ya da aileleri ile ortak ciddi bir kazanç kapısı oluşturuyor. Çalışmalar önümüzdeki beş yıl içinde çocuk ve gençlerin telefonları ile konuşmak yerine oyun oynamak, sosyal medyaya takılmak, müzik dinlemek ve TV seyretmek için zaman harcayacağını öngörüyor. Ayrıca reklam sektörü için de, çocuklara cazip gelecek yiyecek, içecek gibi sektörlere ilişkin reklamlar ve kampanyalar için cep telefonu ilk sıralara geçecek. iPhone uygulamaları da, her türlü reklamı çocuğa ulaştırmayı daha da kolaylaştırdı.

VİDEO OYUNLARI FENOMENE DÖNÜŞTÜ
Çocuklar oyun ağları ile birbirlerine bağlanıyor ve kişisel bilgilerini paylaşıyor. Bu oyunlara her yerden ulaşma olanağı tanınıyor. Konsol oyunlarının yüzde 25'i çocuklar tarafından satın alınıyor. 6-7 yaş grubu bu oyunlar için seçilen yeni hedef grup. Böylece bu oyunları oynayan çocukların yüzde 71'i görsel dünyanın çok önemli olduğuna inanıyor. Bu görsel dünya oyunlar arasındaki kurulan bağ ile birleşiyor. COPPA'daki bir metine göre oyun ağları ile çocuklar birbirlerine bağlanıyor ve kişisel bilgilerini paylaşıyor. Online oyunlar bilgisayar tabanlı küçük bir oyun havuzundan, sadece mobil cihazlarda değil oyun konsollarında da oynanabilen çoklu platform fenomenine dönüştü. Online oyun sektörünün 2013 yılında 24.8 milyar USD'ye ulaşması ve Xbox gibi konsol tabanlı oyun platformlarının bunun yüzde 25'ini oluşturması bekleniyor. 2012 yılında 190 milyon evde yeni nesil konsollar kullanılacak ve bunların yüzde 80'i internete bağlı olacak. Bu oyunlara bağlanmak için çocuklar kişisel bilgilerini verdiği için oyun sırasındaki davranışları izlenebiliyor. Bu oyunların içine verilen reklamların, ürünün kullanımını yüzde 108 artırdığı saptanmış. Gördüğünüz gibi çocuklar, diziler gibi konuları tartışırken, henüz fark edemediğimiz büyük riskler ortaya çıkmakta. Yer sıkıntısı nedeniyle diğer tehlikelerden ve çözümlerden haftaya bahsedeceğim

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA