Türkiye'nin en iyi haber sitesi
BAŞYAZI MEHMET BARLAS

Metal yorgunluğu ilk kez tren kazası ile anlaşıldı

Fransız tarihindeki son kral olan 1'inci Louis Philippe'in 1842'nin 8 Mayıs'ında yapılan doğum günü kutlamalarına katılanları taşıyan trenlerden biri raydan çıkmıştı.
Bu kazada 53 kişi öldü, 40 kişi de ağır yaralandı.
Kaza nedenini araştıran uzmanlar, sonunda herkesi şaşırtan bir açıklama yaptılar.
Kazanın nedeni "Metal yorgunluğu"ydu. ( İngilizcesi Metal Fatigue)
Vagonlardan birinin tekerlekleri arasındaki dingil metal yorgunluğu sonucu kırılmıştı.
Bu "Metal yorgunluğu" kavramı teorik olarak daha önce de tartışılmıştı.
Örneğin madenlerde kullanılan konveyör zincirlerindeki yorgunluk üzerine makaleler yazılmıştı 1830'larda. Ama Paris'teki bu tren kazası, metallerin de yorulabileceğini çarpıcı biçimde kanıtladı.
Artık herkes biliyor ki mesela Filipin Devlet Başkanı Magsaysay'ın da öldüğü 1957 uçak kazasının nedeni de metal yorgunluğuydu.
Daha önce de 1954'te İngilizlerin de Havilland "Comet" uçaklarından üç tanesi, aynı yıl içinde metal yorgunluğu nedeniyle havada bozulup düşmüşlerdi.
Bunun gibi metal yorgunluğundan kaynaklanan uçak kazalarının listesi uzar gider. Örneğin United Airlines, Japan Airlines, China Airlines, Los Angeles Airlines ve El Al şirketleri tarihindeki uçak kazaları bu listelerde yer almakta.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA