Executive Excellence dergisinde "Markalar " irdelenirken, bunlara ilişkin değerlendirmeler de anlatılıyordu. Örneğin Perrin ve Nishikawa imzalı bir inceleme , "Küresel Mega Marka" olmak için, bir marka altında en az üç farklı kategoride ürünlerin pazarlanıyor olması koşulunu hatırlatıyordu. Bunun yanında mega marka, beş coğrafi bölgenin en az üçünde ve ACNielsen araştırmasının yapıldığı 50 ülkenin en az 15'inde satılıyor olmalıymış.
"Executive Excellence" benim tutkunu olduğum yayınların başında geliyor. Her sayısında bilmediğim çok şeyi öğreniyorum Mesela son sayıda Arnold Sanow'un "Müşteri tek, ürün seçeneği çoksa satış yapmak giderek zorlaşır" sözünü almışlardı kapağa.
Belki mesleki alışkanlıktan, belki de mesleki deformasyondan, Sanow'un bu sözünü hemen politikaya uyarladım. Diyelim ki politik pazarlamaya süreceğiniz ürünleriniz birden fazlaysa.. Örneğin "Darbe Kışkırtıcılığı", "Militarizm", "Şovenizm", "Yabancı Düşmanlığı", "Irkçılık", "Her çeşit köktencilik" ve benzeri ürünleri pazarlıyorsanız.. Global Mega Marka'nız herhalde "Faşizm" olur. Bu ürünlerin tek müşterisi ise sizin gibi olanlardan başkası olamaz.