Geçen akşam Bağdat Caddesi'ndeki bir kafede su istedim. Garson, şık bir şişe getirdi: 'Sırma'... İçtim. Beğendim. "İçi de güzel, dışı da; daha ne olsun" diye düşündüm ve unuttum.
Dün bir de ne göreyim? Belli başlı gazetelerin arka sayfaları Sırma Su tarafından kapatılmış.
Çünkü
Dünya Ambalaj Örgütü'nün (WPO) düzenlediği World Star Tasarım Yarışması'nın içecek kategorisinde En İyi Tasarım Ödülü'nü kazanmış Sırma...
Ayrıca Design Turkey Endüstriyel Tasarım Yarışması'nda da "Üstün Tasarım" ödülü yine Sırma'nın olmuş. Firma tam sayfa ilanlarla işte bu başarısını gururla duyuruyordu.
'Tasarım Bienali' vesilesiyle tasarımın öneminden ısrarla bahsetmem boşuna değildi:
Başarılı tasarım olmadan, markalaşmak mümkün değil. Markalaşmadan da sürekli yüksek kârlılık sağlanamıyor.
Neyse ki tasarım bilinci yükseliyor. Mesela, ikinci "Alldesign Tasarım Konferansı", 22-23 Şubat'ta, Hilton Convention Center'da yapılacak. (Ayrıca fuar düzenleniyor.)
Darren Aronofsky, Tina Earnshaw, Stefan Sagmeister, Es Devlin, Ron Arad gibi önemli işlere imza atmış simalar konferansta konuşacak. (Tabii bizimkiler de olacak.)
Ama beni ayrıca sevindiren... Geçen 9 Aralık'ta burada sözünü ettiğim, ABD'nin duayen reklamcısı George Lois'in de gelecek olması.
"Yine mi tasarım" demeyin! Türkiye küresel ekonomiyle bütünleştikçe, tasarımdan daha fazla söz edeceğiz.