Geçen akşam bir pot kırdım ki hâlâ aklıma geldikçe yüzüm kızarıyor. Kadıköy'de yürürken birisi seslendi: Uzun boylu, kır sakallı, çoban paltolu bir kişi; gözünde ince tel gözlük, başında bere... Kim bu Fransız entelektüellerini andıran adam?
Kahrolası hafızam bir kez daha aynı oyunu oynuyordu: Bir insanla, onunla tanıştığım, çalıştığım ortamın dışında karşılaştığım zaman tanımakta zorlanıyorum.
Ben kim olduğunu çıkarmaya çalışıyorum, o da "Eee, maşallah" dercesine bana bakıyor. Tabii bunlar iki üç saniye içinde olmakta.
"Enis Batur!" dedi.
(Başımdan kaynar sular aktı.)
Sanat kültür alanının bu ünlü adı, Saint Joseph Lisesi'nde okuduğu yıllara dönmüş; yarı Kadıköylü olmuş: Merkezi çarşı içinde olan Alkım Yayınları'nın yeni yayın yönetmeni Enis Batur!
Bu önemli bir haber.
Nedenini anlatmaya çalışayım.
'Alkım' hem yayıncılık, hem de dağıtım alanında faaliyet gösteren büyük bir şirket. Sektöre yenilikler getirmeye çalışıyor. Mesela Ahmet Altan'ın 'İçimizdeki Bir Yer' adlı kitabını, düşük fiyatla yüz binlerce basarak dağıtmıştı.
Buna karşılık şirket 'imaj' açısından hak ettiği yerde değildi. Sadece benim gibi, olup bitene 'dışarıdan bakan' meraklılar değil, kendileri de bunun farkındaydı.
Nereden mi biliyorum? Bir süre önce kitap almak için Alkım'a uğradığımda, Ali Saydam ile karşılaşmıştım. Ne iş? Meğer neler yapabileceklerini konuşmuşlar.
Belli ki Alkım'ın sahipleri Savaş ve Başar Arslan büyük düşünüyor. Çünkü bu tip isimlerle çalışmak ciddi bir yatırımı göze almak anlamına geliyor: Parayı şimdi bastıracaksın ama karşılığını üç beş yıl sonra alacaksın! Yani kısa günün kârı peşinde koşan bir ' tüccar' gibi değil, basiretli bir ' kapitalist' gibi düşüneceksin.
Tasarımdan reklama, kampanyalardan yeni teknolojilere ( sesli kitaplar geliyor!) giderek Batı'dakine benzeyen yerli kitap piyasasında rekabet yoğunlaşıyor. Çok da iyi oluyor!