Ciddiye almak zor zira Zaytung haberi gibiydi:
Hafta içinde ABD'li alkollü içecek şirketi Cardinal Spirits, ince belli çay bardağını 'The Perfect Whiskey Glass' (Mükemmel/İdeal Viski Bardağı) ilan etti.
Dahası, uzun araştırmalar sonunda tasarladıkları iddiasıyla uçuk bir fiyata (Seti 54 dolar) satışa çıkardı.
Bu 'eksantrik viski bardağı', sözüm ona arkadaşları David Hill tarafından bulunmuştu. İskoçya'da dünyanın en iyi damıtım evlerinde yıllar süren araştırmalar göstermişti ki viskinin burunda da damakta da en hakkını veren bardak formu bu.
Anlatım bir de grafikle destekleniyordu. Rivayet, ince belin aromayı aşağıda konsantre biçimde koruduğuydu.
Sosyal medya çalkalandı tabii hemen, tepkiler ayyuka çıktı. Akabinde internet sitesindeki tanıtıma 'Türk tasarımı' ibaresini eklediler. Yedirmedik yani ince belliyi onlara, namusu kurtardık!
İnce belli, Türkiye'nin çay konusunda demleme ile birlikte en temel hassasiyeti. Şimdi İstanbul'un havalı çay dükkânlarında Japon'undan Çin'ine, İngiliz'inden Hint'ine, beyazından yeşiline, türlü aromada dünya çayı satılıyor ve de envaiçeşit afili fincanda yapılıyor bu ama en nihayetinde Türkiye'de çay tavşankanıdır, demlemedir ve ince bellide içilir. Bitti.
Jumbo, azman, XXL ince belli diyebileceğimiz Ajda bile ahaliyi ikiye böler. Aynen tevatürü gibi:
BİR: Ajda Pekkan bir gün Paşabahçe'de ince bellilerin büyüğü yok mu diye sorar ve daha kallavi çay bardağı üretmelerini ister. Beş koli bardak imal edilir. Pekkan'a gelen her misafir bunlara Ajda bardağı der ve Paşabahçe de bardaklara Ajda adını verir.
İKİ: Ajda bardak tabiri külliyen yanlışlıktır! Paşabahçe bu bardağı imal eder ve Aida serisi olarak reyona çıkarır. Fakat vatandaş onu görmek istediği gibi okur: Ajda! Yani katalog ismi Aida olan modele gündelik adını halk verir: Ajda. Her daim ince ve fit olan orijinal Ajda'ya karşılık bardağın obez olması da ayrı ironidir!