Bazı reklam kampanyaları var ki, izleyince hayretten ağzım bir karış açık kalıyor. Bazen reklamda verilmek istenen mesajın ters tepme ihtimalini görünce, "Yahu bunu hazırlayan reklam ajansı bu kadar büyük bir hatayı nasıl da görememiş" diyerek hayrete kapılıyorum. Star'ın hava durumunun bir sponsor firması var. Her akşam hava durumu öncesinde ve sonrasında o firmanın logosu ekranda beliriyor ve "sundu/sunar" anonsu yer alıyor. Sözkonusu firma, ısıtma teknolojileri üzerine uzman. Ancak televizyona verdiği reklamın sloganı aynen şöyle: "Küresel ısıtma bizim işimiz!.." Aslında bu sloganla özetlenmeye çalışılan, firmanın tüm dünyaya mühendislik ve kurulum hizmeti veriyor olması. Yani "dünyayı biz ısıtıyoruz" demeye getiriyorlar. Ama bunu söylemek için "Küresel ısıtma bizim işimiz" denilince, ortaya bambaşka bir anlam çıkıyor. Malum, şu anda başımızdaki en büyük bela küresel ısınma... Buzullar bir bir yok oluyor. 50 yıl içinde dünyanın kıyı şehirlerinin sular altında kalma ihtimali giderek büyüyor. Ardından yeni bir buz devri... Birleşmiş Milletler geç kalınmış önlemleri değerlendirmek için dünya liderlerini toplayıp, duruyor. Yani bu "küresel ısınma" denilen felaket sonumuzu getirmek üzere... Durum böyleyken, bir teknoloji kuruluşunun tutup da "Küresel ısıtma bizim işimiz" demesinden daha büyük bir gaflet olabilir mi? Dedim ya, bazen bu reklamcıların işlerine aklım ermiyor...