Ona masallar okuduğunuz bebeklik ilk adım olabilir. Okul öncesi çocuklar için, renkli, resimli ve çekici kitaplar vardır. Bu kitapları çocuklarla buluşturmak, sadece okuyarak olmaz. Çocukların bu kitapları ellemesi, sayfalarını açması, benimsemesi için ilk adımdır. Resimler onların hayal gücünü artırır. Bu kitapları seçerken de çocuğu korkutacak ve kötü yönlendirecek içerikte olanlardan kaçınmak gerekir. Her defasında sadece yazılanları okumak tekdüze olabilir. Çocukla birlikte resimlere bakarak öyküler yaratmak, ona ilginç gelecek ve gelişimine katkıda bulunacaktır. İlköğretim yaşında macera kitapları daha ilgi çekicidir. Bu çekiciliği artırmanın yollarından biri, aynı kitabı çocukla birlikte okuyup tartışabilmektir. "Boş duracağına, git de kitap oku," demek doğru bir yöntem olmayacağı gibi, çocuğu kitaptan da uzaklaştırabilir. 12 yaşından sonra çocukları dünya ve Türk klasikleriyle tanıştırma zamanı gelmiş demektir. Eğer o döneme kadar kitapla tanışıklık doğru yapılmışsa, çocuklar büyüklerle tartışabilecekleri, okudukları hakkında düşüncelerini dile getirebilecekleri ortamı bulurlarsa artık istemeseniz de okuyacaktır. Ders olarak verilen ve sadece özeti istenen 'kitap okuma' ödevleri yerine, kitapların tartışıldığı saatler okulun katkısını sağlar.