Cabin Fever,
Hostel gibi filmler yöneten,
Soysuzlar Çetesi'nin jeneriğinde adı Tarantino'nun yanı başında ortak yönetmen olarak geçen ve kimi filmlerde oyunculuğunu da izlediğimiz yetenekli El Roth'un yapımcıları arasında bulunmasıyla reklam edilen bir gerilim filmi. Ama, tüm diğer sanatçılar yepyeni. Alman kökenli yönetmeni Daniel Stamm da öyle. Hatta oyuncuların çoğu da amatör; hikâyede kendi adlarıyla yer alacak kadar! Hikâye ünlü William Friedkin filmi
Şeytan'ın modern bir çeşitlemesi. Daha doğrusu,
Şeytan sanki
Blair Cadısı'yla karşılaşıyor. Gerçekten de, tümüyle olayları izleyen kıpır kıpır bir el kamerasıyla çekilmiş bu 'oynak' filmin tekniği ve hikâyeye yaklaşımı,
Blair Cadısı'nın sinemaya getirdiği anlatım biçimine tıpatıp benziyor. Allah'tan ondan daha ürkünç! Ve asıl teması da
Şeytan'a daha yakın. Böylece, derin Amerika'da tüm vaazlarında adeta 'oynayan' ve müritlerini gösterişli jestleri ve cafcaflı laflarıyla cezbeden taşra papazı Cotton Marcus'u tanıyoruz. Hollywood'un daha önce de birçok filmde sunduğu, belki en görkemli örneğini Burt Lancaster'a Oscar getiren Richard Brooks filmi
Elmer Gantry'de gördüğümüz o yarı meczup 'evanjelist' papazlarından biri. Marcus'un bir kameraya konuşmasını içeren bir belgesel gibi başlayan filmde, onun sayısız 'exorcism', yani şeytan çıkarma eyleminde bulunduğu anlaşılıyor. Aslında yaptıklarına inanmayan ve kendisini bir şarlatan gibi görmeye başlayan Marcus, bu işlere bir son verme zamanının geldiğine inanıyor. Ne var ki kamera ekibi ondan son bir gösteri istiyor. O da gizemli Louisiana eyaletinden gelen bir mektuba dayanarak, son kez bu işe sıvanıyor. Ve kızları garip işler yapan bir aileyi ziyarete gidiyor. Orada son derece mutaassıp ama enseste bulaşmış olması muhtemel bir baba, düşmanca davranan bir oğul ve ruhuna şeytan girmiş gibi gözüken bir genç kız bulacaktır. Film, bir yandan inancın yanlış yollara yönelmesinin tehlikelerini gösteren bir ibret dersi, öte yandan Amerika dediğimiz modern ülkede bile bağnazlığın nasıl hâlâ yeşerebildiğini gösteren bir örnek. Ama asıl amacı elbette ürkütmek, hatta korkutmak. Bunda da özellikle finale doğru hayli başarılı oluyor doğrusu... Ve akılla kör inancın, sağduyuyla çılgınlığın çatışmasından, en azından kimi bölümlerde gerilim fışkırıyor. Yine de filmin kimi izlenmesi zor sahneler içerdiğini söylemek gerekir. Bir de temel bir çelişkisi var ki; onu burada açıklamam gerilime ihanet olur; yapmayacağım. Sonuç olarak, korku-gerilim türünün gerçek meraklıları için..
SON AYİN ** (The Last Exorcism)
Yönetmen: Daniel Stamm Senaryo: Huck Botko, Andrew Gurland Görüntü: Zoltan Honti Müzik: Nathan Barr Oyuncular: Patrick Fabian, Ashley Bell, Iris Bahr, Louis Herthum, Caleb Landry Jones, Tony Bentley Amerikan filmi.