Türkiye'nin en iyi haber sitesi
HINCAL'IN YERİ HINCAL ULUÇ

Tecelli'den Abuzittin'e mektuplar

Abuzittincim,
Farkındasındır, epeydir, THY muhabbeti yapmıyoruz. Sana, çarşaf çarşaf THY uçaklarının teknik arıza haberlerini verirdim.. Artık vermiyorum. Sanma ki THY güvenlik konusunu ciddiye almaya başladı. Hayır, içerden haber sızmasını ciddiye alıp önlediği için, olup bitenler eskisi kadar duyulmuyor.
Geçenlerde, bi kaç havacı dostumla Marmaris'te sohbet ettik. Anladım ki aynı tas aynı hamam.. Buna ilaveten çalışanlar üzerinde baskı daha fazla.. Telefonlarının bile dinlendiğinden şikayetçiler. Fakat bazı haberler gene de sızıyor.
Mesela iki gün önce İstanbul-Londra seferini yapan TK 1985 olayı gibi. Uçak teknik arıza nedeniyle iki defa pist başı yapıp geri dönüyor. Bu arada iki yolcu uçmayacaklarını söyleyip iniyorlar. Son tamirat için Boeing 777, içindekilerle birlikte, hangara çekilirken üçüncü bi yolcu (herhalde benim gibi uçmaktan korkan biri) "Neler oluyor, pilot açıklama yapsın" diye bağırarak kokpite doğru yürüyor. Bütün kabin memurları adamın üzerine atlayıp, derdest, polise teslim ediyorlar.
Buna benzer bi hadise, bu sene başlarında Kanada'da yaşandıydı. THY'nin tamiratı beş saatten fazla sürünce yolcular ayaklanmış, sayıca THY personelinden çok üstün olduklarından, ancak Kanada polisinin araya girip "ricacı olması"yla yatıştırılmışlardı. Bildiğim kadarıyla THY yönetimi bunu örtbas etti.
İstanbul'daki son olaya gelince. Pilot olup bitenlerden yolcuları bilgilendirseydi kıyamet mi kopardı yani? İki defa pistin başına gel sonra geri dön. İçindekiler sahici koyun olsa, işgillenip, yeri eşerdi. Millet tısss! Birisi, artık sinirden ne hale geldiyse, bağırarak kokpite yürüyor. Kabin memurları yolcuyu ikna edeceklerine polise veriyorlar. Allah bilir adamcağızı, hala, uçak kaçırmaya teşebbüsten sorguluyorlardır.
Oysa, pilot iki laf edip, sinirleri yatıştırsa belki bunlar olmayacak. Ama pilot konuşamaz. Niye konuşamaz. Çünkü Hintli. Türkçe bilmiyor. Zaten dikkat edersen, THY'de pilotlar eskisi gibi anons yapmıyorlar. Hindli, Yunanlı, Pakistanlı, İtalyan.. Nece yapacaklar?
Bana anlatılanlar doğruysa, THY yönetimi, hızla asker kökenli Türk pilotlarla ilişkilerini, kesmek istiyor. Açığı da yabancılarla dolduruyorlar. Sivil havacılıkta asker kökenli pilota ben de karşıyım. Çünkü askerler, iyi eğitim almış, kendinden emin, cesur insanlar. Oysa sivil kaptanların, tabirimi mazur gör, biraz ödlek olmaları gerekir. Mesela bizim asker kökenliler yabancı sivil pilotların asla inmeyeceği havalarda, pistlere inip kalkarlar. Ben bunu TV muhabirliği yaptığım yıllarda, defalarca kokpitlerde yaşadım! Riskten kaçmak lazım.. Asker kaçmaz..
Ama şimdi THY'de durum farklı Abuzittincim. Çok açık söylüyorum. Uçakların bakımı bu kadar deneyimsiz ellere bırakılmışken neden Allaha şükür kazamız yok?
Birincisi, uçak modelleri, çoğunlukla yeni.. Yeni uçağı düşürmek için birinci sınıf öküz olmak lazım. İkincisi ve en önemlisi bizim pilotların hala çoğunluğu asker kökenli. Yani, çok tecrübeli ve usta adamlar. Bazı teknik arızaları da görmezden gelip (bu da cesaretlerinden kaynaklanıyor) THY'yi, büyük rötarlara yol açtırmadan, kazasız belasız uçurabiliyorlar. Durum budur Abuzittincim.
THY, pilot politikasını çok ciddi gözden geçirmeli.. Münasip yerlerinden öperim. Kardeşin Güneş.
tecelligunes@yahoo.com.tr


Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA