Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü'nün (OECD) 65 ülkede 15 yaşındaki gençlere uyguladığı PISA testinin sonuçları yayınlandı.
2009 verilerine göre, Türk gençlerinin dörtte biri okuduğunu anlamıyor.
Bu veriyi görünce rahatladım.
Çünkü benim faraza 'ak' dediğime, "Vay nasıl 'kara' dersin" diye tepki veren... 'Kötü' dediğime, "Bunun nesi 'iyi' imiş" diye itiraz eden... Yani apaçık biçimde yazdıklarımı, tersinden anlayanlar var.
"Yine mi derdimi anlatamadım" diye hayıflanıp duruyordum.
Olay şimdi anlaşıldı: Meğer bunlar 'anlama özürlü' imiş.
Bence bunun öğretimle bir alakası yok: Bir nevi üretim hatası ile karşı karşıyayız.
Aslında geri çağrılıp onarılmaları gerek ama hayat böyle değil.
Yetersiz bir akılla yaşayıp ölecekler.
Tamam yaşasınlar da, bunların ortalama engelliden çok önemli bir farkı var:
Bozuk olduklarının farkında değiller.