Geçen gün ne dedik: "Milli Takım'a trilyonlar ödeyen sponsorlar dişlerini gıcırdatıyordur. Çünkü başarı da yok, imaj da!"
Gelelim haberlere:
1) 1.9 milyon dolar vererek Milli Takım'ı destekleyen İş Bankası, aralıkta bitecek olan sponsorluk sözleşmesini yenilemeyi düşünmüyormuş (Akşam, 24 Kasım).
2) Milli Takım'ın ana sponsoru Turkcell'in Genel Müdürü Muzaffer Akpınar: "Biz Turkcell olarak sporda etik kurallara bakarız. Sağı solu kırarak netice arayana da prim vermeyiz" (Hürriyet 24 Kasım).
Mesela kozmetik firmaları nasıl adı skandallara filan karışan mankenlerle, fotomodellerle çalışmıyorsa... Nasıl dizi yapımcıları davranışlarına özen göstermeyen oyuncuların mukavelelerini feshediyorsa... Diğer alanlar için de bu bağlantı geçerli.
Hiçbir şirket adının kavgacılarla, kışkırtıcılarla, külhanbeyleriyle birlikte anılmasını istemez.
Bazıları hâlâ İsviçre maçı öncesindeki, sırasındaki ve sonrasındaki olayların vahametini kavramış değil.
Hâlâ olayı ve onun kara kahramanlarını; yenmek-yenilmek, başarmak-başaramamak, dost-düşman gibi kavramlarla algılamayı sürdürüyorlar. Ama öğrenecekler.