Alkollü içkiler alanında devlet tekeli kalktıktan sonra bir firmanın yetkilisi rakıyı kastederek, Türkiye'deki içki kültüründen söz etmişti. Ben de "Hayır böyle bir kültürümüz maalesef yok ama bundan sonra oluşacak" demiştim.
Beyazlanmayan, biraz olsun hoş koku versin diye içine sakız attığımız kötü Tekel rakılarını ne çabuk unuttuk?
Ve dediğim gibi gerçek bir rakı kültürünün oluşması yönünde ilk adımlar atılıyor.
Mesela geçenlerde Mey firması sarı renkli, kaliteli Tekirdağ-Altın Seri rakısını piyasaya çıkardı. Olurdu, olmazdı diye tartışması yapıldı.
Geçen gün markette yeni bir rakıyla karşılaştım: Efe firması Ege'nin 2004 yılı sultaniye ve razakı üzümlerinden, 'yaş üzüm rakısı' üretmiş. Denedim ve çok beğendim. Meraklıysanız az sayıda üretilen 'yaş üzüm' rakısını kaçırmayın.
Bu rekabet bizi yeni rakı türleriyle tanıştıracak. İçki içenler tercihlerini belirleyecek. 'Hangisi lezzetli, ne neyle iyi gider' diye tartışmalar olacak. Farklı etiketli, değişik şişeli ya da özel üretim rakıları koleksiyoncular toplayacak. Gazetelerde çarpıcı reklamlar yayınlanacak.
Rakı kültürü asıl şimdi oluşacak.