GEÇEN hafta bu sütunlarda ilgili ilgisiz hemen her reklamda çocukların fütursuzca kullanılmasını eleştirmiştim. Ekrandaki 'çocuk kullanımı' tüm hızıyla sürüyor.
Sabaha karşı yayına giren talkshow programlarında bile 'çocuk konuklar' ağırlanıyor.
Bu konudaki son örnek ise Show TV'nin reklam kapakları oldu. Kuşakların başlangıcında 'Türkiye'nin Çocukları' başlığı altında izleyicilerin gönderdiği sevimli çocuk fotoğrafları yayınlanıyor. Amaç, reklam kuşaklarının izlenilirliğini artırmak. "Aman bizim ufaklığın resmi de çıkacak mı?" beklentisiyle, milleti ekran başına çivilemek. Geçen hafta bu konuya dikkat çekip ilgilileri uyarmak için "Çocuklar, oltanın ucundaki solucan değildir" demiştim.
Sırada kocaman 'zoka'nın beklediğini nereden bilebilirdim?