Geçen hafta Interpres medya araştırma şirketinin bir analizinden yola çıkarak yerli dizilerin eskisi kadar medyada yer almamasını yorumlamış ve "Gerçek hayat öyle dramatik ki, diziler önemini kaybetti" sonucuna ulaşmıştım. Bu hafta aynı şirketin "TV'deki programlar eskisi kadar ses getirmiyor" başlığıyla duyurduğu araştırmadan söz edeceğim.
Yapılan değerlendirmeye göre; yeni yayın döneminde kanalların yayınladığı program kategorilerinde, program sayılarında ve buna bağlı olarak çıkan haber adetlerinde de düşüş yaşandığı ortaya çıktı.
Hem diziler, hem de programlar bazında medyanın artık televizyona eski ilgiyi göstermemesinin bana göre en büyük nedenlerinden biri, sosyal medyanın hızlı yükselişi.
Artık televizyon, sosyal medyada 'anında' tüketiliyor. İzleyici forum siteleri, Facebook sayfaları, tweet'ler derken, bir gün sonraki gazete haberleri 'bayatlamış' sayılıyor.
Görünen o ki, medyanın kullandığı televizyon haberlerinde rutinin peşini bırakıp özel haber ve yoruma yönelenler hayatta kalacak. Çağa ayak uyduramayanları ise sosyal medya afiyetle öğütecek.