Türkiye'nin en iyi haber sitesi
YÜKSEL AYTUĞ

Sakız operatörleri

Hepimiz dizilerin 90 dakika yayınlanmasına sinir oluyoruz. İzleyici üç saatini ekran karşısında heba ediyor. Oyuncular, yapımcılar, yönetmenler, ışıkçılar, set işçileri, köle düzeninde çalışmaktan şikayetçi. Ama bir dizinin maliyetini karşılamak için arasına dört kuşak reklam almak mecburiyetinde kalan televizyon yöneticilerinin de eli kolu bağlı. Çözümü ise yıllardır bu sütunlarda tekrarlıyorum. (Bazıları, Amerika'yı yeni keşfediyor olsa da) Formül şu: Prime time dizilerinin reklam tarifeleri arttırılsın. Dört kuşak yerine iki kuşak reklamdan aynı para tahsil edilsin. Böylece dizi süreleri de 45 dakikaya insin. Aksi halde sonu gelmeyen dizi işkencesinin biteceği yok. Hazır söz dizi sürelerinden açılmışken, aslında yapımların sürelerinin nasıl zorla 'şişirildiğini' anlamak için özet bölümleri izlemek yetiyor. 15 dakikalık diziyi izlediğinizde hiçbir şeyi kaçırmadığınızı fark ediyorsunuz. Yani 15 dakikada anlatılacak her şey, zorla 90 dakikaya çıkartılmış. Bir diziyi özetlemek kolay. Vurursunuz makası, olur biter. Asıl hüner, 15 dakikalık diziyi sakız gibi uzatıp 90 dakikaya çıkartmakta. Vallahi helal olsun bu sakız operatörü senaristlere, yöneticilere...

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA