Reklamcılar ve kanal yöneticileri reklam kuşaklarını izletebilmek için ne yapacaklarını şaşırdılar. Tam reklam bitecek sanıyorsunuz, "hoop" yeni bir ara kuşak başlıyor. Onu bitirdiğinizi sanırken, "tanıtıcı reklam" giriyor. Dizi film tadında "Acep sonunda ne olacak?" diye beklenen reklam filmleri çekiliyor v.s... Ama bütün bunlara rağmen reklam kuşaklarının izlenme oranları düştükçe düşüyor. Reklam bombardımanından bunalan izleyici, kaçacak delik ararcasına, reklam cingılını duyduğu anda zap yapıyor. Ta ki kafasında süre hesabı yapıp, yeniden dizisine dönene kadar... Bu durumda reklam kuşağının ilk ve son reklamının, diğerlerinden çok daha fazla izleneceği gerçeği ortaya çıkıyor. Ortadakilerin ise neredeyse hiç şansları yok. Acaba kuşaktaki ilk ve son reklamın ücret tarifesi, diğerlerinden daha mı yüksek? Hiç sanmıyorum. Ama bu yazıdan sonra "tarife farkı" olursa hiç şaşırmayacağım... Bu arada reklam kuşağının boyuna denk gelen, 7 dakika süreli kum saatleri pazarlasam mı acaba? Vallahi iyi fikir. Ben buldum, ben buldum!..