kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Teknoloji
    Otomobil
    Detaylı Arama
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
VEHBİ KOÇ 1901-1996
Sanayinin acı kayıpları
Sakıp Ağa artık yok
Doğuş öksüz kaldı

Sanayinin acı kayıpları

Sanayi Çınar'ı Koç'u kaybettik

TÜRKİYE
ekonomi tarihinin en önemli kişiliklerinden olan Vehbi Koç 1996 yılında aramızdan ayrıldı. Ülkenin en büyük grubu olacak Koç Grubu'nu kuran Vehbi Koç'un Sabancı grubu patronu Sakıp Sabancı ile tatlı rekabeti yıllarca konuşuldu. Koç birçok alanda sektörün ilk firmasını kurarak Türk sanayisine önderlik etti. Vehbi Koç, 1901 yılında, Ankara'nın Çoraklık semtindeki bir evde doğdu. Vehbi Koç, on beş yaşındayken okulu bitirerek hayata atıldı. Hayat hikayesinden, ilk iş yerinin Karaoğlan (bugünkü Ulus Meydanı) semtinde ufak bir dükkan olduğu anlaşılır (1917). 1926 yılında "Koçzade Ahmet Vehbi" adıyla kurduğu firmanın Ankara Ticaret Odası'na kaydedilmesi ile Koç Topluluğu'nun temeli atıldı. 1928 yılından sonra Ford ve Standard Oil (şimdiki Mobil) Türkiye temsilciliklerini aldı. İstanbul ve Eskişehir'de şubeler açan Vehbi Koç, 1938 yılında girişimlerini Koç Ticaret Anonim Şirketi bünyesinde topladı. Türkiye Cumhuriyeti'nin sanayileşmeye yönelmesi üzerine 1948 yılında General Electric ile ampul fabrikası kurmak üzere anlaşma yaptı. Daha sonra, Bozkurt Mensucat, Arçelik, Demir Döküm, Türkay, Aygaz, Gazal, Türk Elektrik Endüstrisi fabrikaları, Siemens ile kablo fabrikaları kuruldu ve Fiat lisansı ile traktör üretimine geçildi. Koç' un otomotiv sektöründe başlattığı atılım giderek tam bir endüstriye dönüştü. 1959 yılında Ford'la kamyon montajı konusunda yapılan anlaşma sayesinde Türkiye' nin bugün önde gelen otomotiv kuruluşu olan Otosan faaliyete geçti. Türkiye'nin ilk yerli otomobili Anadol'dan sonra, ülkedeki ekonomik gelişmelerin hızlanmasıyla Vehbi Koç İtalyan Fiat firması ile Tofaş' ın kurulmasına önderlik etti ve ikinci yerli otomobil olan Murat' ın üretimi gerçekleştirildi. Vehbi Koç adını taşıyan tüm şirketleri 1963 yılında birleştirerek Koç Holding A.Ş.'yi kurdu. Holdingler dönemi Türkiye'de Vehbi Koç 'un bu girişimi ile başladı ve bir çok işadamı onu izledi. Koç, 25 Şubat 1996'da vefat etti.

1 2 3 4 5
 
DİĞER SANAYİ HABERLERİ
 Kapılar açıldı, milli gelir dört kat arttı
 AB ile rekabette treni kaçırmayalım
 'Yabancıların ilgi odağı olduk'
 'Artık markada rekabet dönemi'
 Krizler hepimize ders verdi...'
 20 yılın en büyük başarısı ihracatta yaşanan sıçrama
 'Global bir oyuncu haline geldik'
 Çağdaşlaşma çizgimizden hiçbir zaman vazgeçmedik
 Kaybolan yılların acısını çıkaracak kadar azimliyiz
 24 Ocak Kararları ekonomiyi dışa açtı Gümrük Birliği...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu