"İrma hiç kuşkusuz benim meslek hayatımın en önemli aşamalarından biri olmuştur. 1961'de, o günlerde 2500 kişilik Atlas sinemasını tıklım tıklım doldurmuş ve Türkiye'de yapılan ilk Batılı müzikal olarak büyük başarı kazanmıştı" diyor, Bakırköy Belediye Tiyatroları'nın sahneye koyduğu Sokak kızı irma'nın tanıtım yazısında, Haldun Dormen..
O Atlas'taki 2500 kişi arasında biz de vardık, bir gece.. Ahmet'le (kışlalı) ben.. istanbul'a maça geldik mi, akşamları tiyatroya giderdik mutlak.. Necati Dayımı Ankara'dan arar "Aman bize yer ayırt" derdik her defasında..
Sinemada müzikal yıllarıydı ve benâşıktım o filmlere.. Gene kelly ve Howard keel'in filmlerini ezberleyene kadar izlerdim. Öyle olunca, ilk Türk müzikali büyük heyecan uyandırmıştı bende..
O gece Atlas'tan nasıl mutlu ayrıldık.. Harikaydı bizim irma.. Gülriz Sururi ve İzzet Günay başta, harika iş çıkarmıştı Dormen Tiyatrosu.. İrma'yı İstanbul'da, daha sonra turne için geldikleri Ankara'da şarkıları ezberleyecek kadar fazla izledim.
Geçen yaz, Haldun Ağabey "Sana bir müjdem var.. irma'yı yeniden sahneliyorum" dediğinde nasıl mutlu oldum tahmin edersiniz..
"Ama bu defa oyunu uyarladım. istanbul'un bir kenar mahallesine getirdim. Müziğin notasına dokunmadım ama, şarkıları yeniden yazdım" dedi..
İrma perdesini açtı.. Müzikallerde aceleci olmayacak, biraz oturmasını bekleyeceksin. Ben de öyle yaptım.. Nihayet geçen hafta Bakırköy Yunus Emre kültür Merkezi'ne gittim, İstanbullu İrma'yı görmeye..
Sonuç..
Haldun Usta gene başarmış.. yarım asır sonra gene başarmış.. Salonu dolduran seyircinin ayakta alkışladığı bir müzikal çıkarmış ortaya..
Adını ilk defa duyduğum Füruzan aydın, çok şirin bir irma olmuş.. Ama oyunun asıl kahramanı, fahişe irma'nın kıskanç sevgilisinde Ragıp Savaş oldu. irma, bu kıskanç sevgilinin çifte rol oynaması üzerine kurulu.. Ragıp, baştan sona çok çok iyiydi. Oyundaki geri kalan tüm ekibi ilk defa izliyorum. Haldun Ağbi bu kadroyu çok iyi yönetmiş ve iyi iş çıkarmış. isimlerini yazsam, burası telefon rehberine döner, çünkü kadro çok kalabalık. Ama isimler size fazla şey ifade etmez. Canlı müziği yapan ekip de çok çok iyiydi. Onlara ayrı alkış..
Hafif kalan danslardı. Haldun Usta, oyunu Türkleştirirken, fazla da erkekleştirmiş. Oyunda irma dışında genç kadın yok. Öyle olunca da, danslar zaten eksik kalıyor. koreografi de zayıf kaldı, belki de bu yüzden..
Şimdi Bakırköy'de yeni bir Belediye var.. Bu tiyatro ne olur bilmem..
Bir an evvel gidip görseniz iyi olur.. Çok eğleneceksiniz..