Başlık bana ait değil. Hanımın Çiftliği başladığından beri, bu başlığı birkaç kez okudum, çeşitli gazetelerde..
En son da dün, bizde.. Yüksel Aytuğ yazmış..
TRT zamanındaki ilk Hanımın Çiftliği bir efsane olmuştu. Fikret Hakan ve İlknur Bozkurt da efsanenin kahramanları..
Bir şey daha evvel yapılmışsa ve de zamanı için mükemmel yapılmışsa, yenisinin tartışılması, mukayese edilmesi doğal..
Dünyanın her yerinde doğal.. Bu yüzden bizdeki tartışmalara pek itirazım yok..
İtirazım Özgü Namal'ın tartışılmasına..
"Özgü Namal, Güllü olur mu" sorusunu bile, bir değer bilmeme, bir küçümseme, hatta aşağılama olarak kabul ediyorum..
Özgü Namal, sinemanın gelmiş geçmiş en büyük oyuncularından biri..
Talihsizliği Türkiye'de doğmuş olması..
Avrupa, ya da Amerika'da olsaydı, şimdi evindeki şöminenin üzerinde en az iki Oscar heykelciği duruyordu, öylesi..
Özgü Namal Güllü oynar mı?..
Özgü Namal, Notre Dam'ın Kamburu'nda oynar.. Hem Kambur'u, hem de Esmeralda'yı oynar üstelik.. Öyle oyuncu..
Türk sanatçılarına hak ettikleri yeri vermeye bir türlü elimiz dilimiz varmıyor..
Dünya sinemasında kaç Şener Şen var mesela, söyler misiniz bana?..
Sadece Özgü değil, dünyanın her yerinde başrol oynamaya layık üç genç kızımız daha var, değerlerinin farkında bile olmadığımız..
Nurgül Yeşilçay.. Vildan Atasever ve Nehir Erdoğan!..
Bizim üniversite yıllarımızın efsane dörtlüsü Türkan Şoray, Hülya Koçyiğit, Filiz Akın ve Fatma Girik'in de ötesinde bir dörtlüye sahibiz..
Özgü, Nurgül, Vildan ve Nehir..
Eksik olan şey, yönetmen.. Kimse "Bu ülkede 70 yönetmen var mı" diyen Tamer Karadağlı'ya kızmasın..
Bizde eksik, film gibi film çekebilecek yönetmen..
Ya saçma sapan filmler yapan ucuz adamlar var, ya da "Festival filmi yapacağım" diye kimsenin izlemeye tahammül edemediği can sıkıntılarına imza atan, sözüm ona ustalar..
Özgü'nün Mutluluk'ta performansı, iyi bir yönetmen, iyi bir öykü ve iyi bir senarist olduğu zaman ortaya nasıl bir oyunculuk, nasıl bir film çıkacağını gösterdi.
Nehir Erdoğan, Hollywood yapımı Broken Angel'da (Meleğin Sırları) filmin sıradanlığına rağmen harikalar yarattı ve oyun gücünü gösterdi. Türkiye'de oynadığı her diziyi sürüklüyor ama, layık olduğu yönetmeni ve filmi bir türlü bulamıyor.
Vildan Atasever, "İki Genç Kız'da unutulmaz bir kompozisyon çizdi.. Sonra.. Sonra film yok..
Nurgül Yeşilçay.. Kız "Ben oyuncuyum" diye bas bas bağırıyor.. Ama dedim ya, bu ülkede "Film gibi film" o kadar az çekiliyor ki, bir türlü patlama yapamadı.. Patlama yapacağı film önüne konmadı..
Yani..
Bu ülkede yetenek var.. Hem de çok çok iyileri var.. Ama film çekmeyi bilen yönetmen, filme yatırım yapacak yapımcı az..
Bol olan bir şey de, yazarlığı hele "Türk" damgalı her şeyi küçümsemek sananlar..
Bugün "Özgü Namal Güllü olur mu"yu değil, "Özgü gibi dünya çapında bir yetenek neden diziler ve reklamlarda harcanıyor" un tartışmasını yapmalıydık aslında..
Sinemamız, sinema olsaydı eğer, bunlar olur muydu?..