2010 Dünya Kültür Merkezi İstanbul'da bir gurur hareketi daha..
İstanbul Metropolitan Sanat ve Kültür Platformu..
İşin başında Arda Aydoğan var. Cemal Reşit Rey'de Aydın Gün'ün yanında yetişip dünyayı tanıyan ve tanınan bir Genel Sanat Yönetmeni oldu. Bu tür uluslararası organizasyonlarda kişisel tanınma, kredi, hatır ne kadar önemlidir iyi bilirim.
İşte bu Arda, sevgili dostum, şimdi yeni ve güzel bir teşebbüsün başında.
Metropolitan Kültür ve Sanat Platformu'nun ilk eylemi bir Senfoni Orkestrası kurmak olmuş. Arda "Opera ve bale sırada" dedi.. Ben de "Elimden gelen her türlü desteği yapacağım" dedim.
Arda yeni hareketi, enfes bir Yeni Yıl Gala konseriyle açtı.
Metropolitan Senfoni, Emin Güven Yaşlıçam yönetiminde Elena Konenko ve Moskova Balalayka Dörtlüsü'ne eşlik etti önce..
Elena sesi insanın içine akan bir soprano.. Dinlemeye doyamadık.
Balalayka Dörtlüsü zaten dünyayı dolaşıyor..
Finalde Arda'nın CRR'de gelenek haline getirmeye çalıştığı Minikler Korosu vardı, Yılbaşı şarkıları söyleyen.. 510 yaşında çocuklar, nasıl coşkuyla katıldılar orkestraya..
Kemancıların en önündeki sırada Ayda'yı gördüm.. Sevgili Onno'nun daha küçücükken Sezen'e eşlik eden kızı.. Şimdi senfoni kemancısı olmuş.
En arka sırada da bir başka kemancı vardı.. Nasıl çarpıcı..
"Televizyonlar, gece kulüpleri nasıl keşfetmiyor bu kızı" dedim.. Meğer etmişler. Bir dizide hem de keman çalan bir kızı oynuyormuş..
Avrupa'da gece kulüplerinde benzeri kemancıların şovlarını çok izledim.
Bizim Anadolu Ateşi'nin çıkışı olan Michael Flatley'nin şovundaki müthiş keman soloları da unutamıyorum.
Kulüp işletenler, biraz değişiklik aramaz mı, bizde?..