Turkcell Süper Lig maçlarının tartışmalı pozisyonları ekranlarda tartışılıyor. Özellikle Erman Toroğlu'nun bu pozisyonlarla ilgili söyledikleri futbol kamuoyunda büyük değer taşıyor. Birçok futbolcunun ağzından "Maçtan sonra Erman Hoca bu pozisyona bir baksın" cümlesini duyduk; duyuyoruz.
Ben de takıldığım pozisyonları Ahmet Çakar'a, Erman Toroğlu'na, Bülent Yavuz'a soruyorum. Onların yaptıkları yorumlardan, bilgilerinden faydalanıyorum. Öğrenmenin yaşı yok. Türk futbolunun önde gelen hakemlerine, hakem yorumcularına sorup ben de öğreniyorum. Bu üç değerli insana beni kırmayıp her telefonuma, soruma cevap verdikleri için teşekkür ediyorum.
Lig maçlarında hakemler, benzer pozisyonlara farklı kararlar verince eleştiriliyor; "Neden standart tutturamıyorlar?" deniyor. Doğru bir eleştiri. Ama hakem yorumcularının, hatta aynı yorumcunun benzer pozisyonlara farklı yorumlar yaptığını da görüyoruz.
İşte size bir örnek: Fenerbahçe-Beşiktaş maçında siyah-beyazlı ekipten Sivok'un yaptığı gol vuruşu ofsayt gerekçesiyle sayılmamıştı. Erman Abim, bu pozisyon hakkında Maraton'da "Sivok, Nobre topla son oynadığında ofsaytta. Ama Delgado değil. Orada Sivok topa dokunmasa, vuruşu Delgado yapsa hakemin golü vermesi gerekirdi" dedi.
Yine Erman Abim, G.Saray-Hacettepe maçında sarı-kırmızılıların attığı üçüncü golde ofsayt olduğunu savundu. Sabri topu ceza alanına doldurduğunda sarı-kırmızılı iki futbolcu Hacettepe defansının arkasında. Bunlardan biri Barış. Ama Servet ofsaytta değil. Ve topun indiği noktada Hacettepeli defans oyuncusuyla hava topu mücadelesine giren isim de Servet. Barış pozisyona karışmıyor. Sonunda bu top sağa açılıp gol oluyor. Ama Erman Abim'e göre Barış topa temas etmese de aktif alan içinde. Erman Abim, G.Saray'ın Eskişehir'de Karan'ın dizine çarpıp yediği gol için de "Ofsayt yok. Eskişehirli futbolcular aktif alanda değiller; topa temasları yok" demişti.
Benzer pozisyonlara farklı yorumların futbolseverlerin kafalarını karıştırdığını düşünüyorum. Erman Ağabey'den bir ricam var. Bu pozisyonları "Kale Arkası" gibi eğitici bir program yapıp tekrar değerlendirsin.