4.5G mobil internet altyapısı devreye girdi girmesine ama tüketicilerin kafası hâlâ karışık. "İlk gün neler yaşandı, kim ne sorunla karşılaştı, tüketiciler yaşadıkları deneyimi nasıl anlatıyor" diye merak ettik. @yapıkredi desteğiyle Twitter üzerinden mini bir anket düzenledik. #4.5Gilkgün etiketiyle sorduğumuz sorulara yaklaşık 20 bin kişi cevap verdi.
'ESKİSİN DEN FARKLI DEĞİL'
Ankete katılanların yüzde 75'i 4.5G ile 3G arasında bir fark göremediğini belirtti. Bu yüksek oran pek çok kişinin hız yerine hayatı değiştirecek uygulama ve hizmetlere odaklandığını gösteriyor. Katılımcılardan videoları rahatça izlediğini söyleyenlerin oranı yüzde 13'te, 'paylaşım hızım arttı' diyenlerki ise yüzde 12'de kaldı. Bu yanıtın Twitter kullanıcılarından gelmesi dikkat çekici. Gelen yorumlarda ise ankette yer almayan bir konu var. Henüz ödemelere yansımadığı için şıklarda bulunmayan fatura korkusu tüketicilerin kafasını oldukça karıştırıyor.
UYUMLU TELEFON YETERSİZ
Mini anketten bu sonucun çıkmasında en önemli sebep, SIM kart veya telefon uyumsuzluğundan dolayı henüz 4.5G'ye bağlanamayanların sayısının yüksek olması. 73 milyon SIM kartın sadece 4.5 milyonu aktif 4.5G kullanıcısı oluyorsa bu sonuca şaşırmamak gerek. Bu sonuçları görünce #4.5Gdertleri etiketiyle bir anket daha yaptık. Ankete katılan yaklaşık 20 bin kişinin yüzde 43'ü henüz 4.5G'ye bağlanmayı başaramadıklarını ifade etti. Operatörlerin müşterilerinin pek çoğunda akıllı telefon yok. Olanların da önemli bir bölümünün telefonu 4.5G uyumlu değil. Dolayısıyla bu yıl GSM operatörlerinin yoğun cihaz kampanyası düzenleyeceğini söylemek yanlış olmaz.
PİL DERDİ ÖNE ÇIKIYOR
Ankete katılanların yüzde 16'sı pil sorununun arttığını ifade ediyor. 4 farklı frekans arasında dans eden telefonlar hat bulmakta kararsız kaldıkça pil ömrünü çabuk tüketiyor. Yeni frekanslardan dolayı her sahada yeniden planlama yapılıyor. Böyle olunca memnun olan müşterilerin bir bölümü memnuniyetsiz hale geliyor, bir bölümü de iyi bir şebeke kalitesine kavuşuyor.
"RONALDO'LU FİLME 2 MİLYON EURO" İDDİASI
Operatörler 4.5G ile ilgili kampanyalarına milyonlarca liralık bütçeler ayırırken Türk Telekom, reklam filmlerinde Real Madrid'in dünyaca ünlü yıldızı Cristiano Ronaldo'ya yer vermişti. Reklam filminin yayımlanmasıyla birlikte herkesin aklına gelen ilk soru Ronaldo'nun aldığı ücret oldu? Konuyla ilgili yetkililerden resmi bir açıklama yapılmazken, 200 milyon euronun üzerinde kişisel serveti olduğu bilinen Ronaldo'nun Türk Telekom reklam filmi için 2 milyon euro civarında bir ücret aldığı iddia edildi.
5 YILDIZLI İNTERNET İÇİN 4 KİLİT NOKTA
Şebeke kalitesi: Operatörlerin sahip olduğu frekans, fiber altyapı, saha ekibinin başarılı yönetimi ve tecrübesi şebeke kalitesinde belirleyici unsur.
Telefon yetenekleri: Akıllı telefonların 4.5G yeteneğine sahip olduğu modem ve anten kapasitesi hızlı internet keyfi için önemli. Kategori 6 ve üzeri telefonlar 4.5G (LTE) kapasitesinden maksimum faydalanmayı sağlıyor.
İnternet sitesinin altyapısı: Şebeke ve telefon yetenekleri yeterli olsa da sitenin bant genişliği yetersizse, aldığınız hizmet yetersiz olabilir.
Bulunduğunuz konum: Şebeke kalitesinin ve telefon sinyallerinin yetersiz kaldığı coğrafi koşullar, binalar ve fiziksel şartlar iyi sinyal almanızı engeller. Bu da hızı olumsuz etkiler.