Mobil teknolojilerin buluşma noktası GSM Birliği (GSMA) tarafından düzenlenen Mobil Dünya Kongresi'nin üçüncü günü Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu'nun konuşmasıyla başladı. Terzioğlu konuşmasında abone sayısındaki büyüme ve dünya markası olma hedefini şöyle ortaya koydu: "Şu anda bölgemizde 72 milyon olan abone sayısını 100 milyona yükseltmeyi hedefliyoruz. Coğrafi ve kültürel yakınlığın olduğu tüm ülkelerdeki fırsatları değerlendireceğiz. Odağımızda bölgesel büyüme, hedefimizde küresel marka yaratmak var." Turkcell Müzik'te yıllık 200 milyon olan dinleme sayısının 2018 sonunda 4 kat artarak yaklaşık 800 milyona ulaşacağını belirten Terzioğlu, küresel marka olma yolunda sağlam adımlarla ilerleyen BİP'e de sunumunda yer verdi. BİP'in dünya genelinde 189 ülkede kullanıldığına, yaklaşık 6.5 milyon indirme sayısına ulaştığına değinen Terzioğlu, bu rakamların rakiplere göre oldukça yukarıda olduğunu vurguladı.
YENİLİKÇİ PROJELER
Terzioğlu, BİP'le ilgili bir müjdeyi de paylaştı. Yakın zamanda uygulama üzerinden her yöne sabit ve mobil numaraları arama imkânı sunacaklarını belirten Terzioğlu, BİP'i muadilleri arasında bambaşka bir konuma taşıyacak yeni özellikleri ise yakın zamanda lanse edeceklerini duyurdu. Uygulamanın görüntülü konuşma, kendi kendini silen mesajlar, roaming seçenekleri gibi öne çıkan özelliklerine de değinen Kaan Terzioğlu küresel marka yaratma noktasında katma değerli servislerin önemine vurgu yaptı.
FIRSATLARA BAKIYORUZ
Terzioğlu bölgesel güç olma hedefleridoğrultusunda şirket satın alma fırsatlarını yakından takip ettiklerinin altını çizdi. Terzioğlu hedeflerini şöyle özetledi: "Fintur'da Azerbaycan, Gürcistan, Moldova ve Kazakistan'da azınlık payımız var. Eğer fırsat çıkarsa daha önce de belirttiğimiz gibi değerlendirebileceğimiz bir proje olabilir. Her zaman Turkcell'i güçlendirecek stratejik opsiyonları değerlendireceğiz. Coğrafi ve kültürel yakınlığın olduğu tüm pazarlarda fırsatları takip ediyoruz."
EN İYİ ŞEBEKE ALTYAPISI BİZDE
Katma değerli servisler için olmazsa olmazın güçlü altyapı olduğuna dikkat çeken Kaan Terzioğlu Turkcell'in bu konuda sadece bölgesinde değil, Avrupa'da da en iyilerden olduğunu belirtti. Terzioğlu sözlerini şöyle sürdürdü: "Önümüzdeki dönemde mobilde 375 Mbps genişbant hızını sunacağız. İleride bunu 1000 Mbps seviyesine çıkaracağız. Hayalimiz, 100 milyonlarca küresel kullanıcıya ulaşmak."
ASIL MESELE KALPLERE BAĞLANMAK
Müşterinin kalbine ulaşmak hedefiyle çalıştıklarını anlatan Terzioğlu "Her yatırımı müşteriyle gerçek birer bağlantı kurmak için başarı öyküleri olarak konumlandırıyoruz. Asıl mesele kalplere, duygulara dokunan gerçek bağlantıları sağlayabilmek çok önemli" şeklinde konuştu.
DÖNÜŞÜMLE GÜÇLENECEĞİZ
Beklentilerin sürekli değiştiğini, bunun da kendilerini doğru bilinenleri yeniden gözden geçirmek zorunda bıraktığını anlatan Terzioğlu, "Turkcell bu değişim sürecinden güçlenerek çıkacak" dedi. Terzioğlu, bunun nedenini müşteriyi çok iyi tanımalarına bağladı ve şöyle devam etti: "Sürekli gözlemler, hesaplar yapıyoruz. Hayallerimizi nasıl hayata geçireceğimiz konusunda sürekli kafa yoruyoruz."