Gözlerime inanamıyorum sözünü sıkça söyleyeceğiniz zaman çok uzak değil. Yanımızdan neredeyse dokunabileceğimiz bir mesafede bir balina geçiyor. Tasarladığınız geminin içinde sanal tur atarken hatalı bir parçayı veya detayı yakalama şansımız oluyor. Tıp öğrencilerinin, doktorun ameliyatlarda yaşadığı deneyimi anlık ve görsel elde etme şansı oluyor. Tüm bu deneyimi Sanal Gerçeklik (Virtual Reality-VR) teknolojisiyle yaşamak mümkün. VR deneyimi yaşamamızı sağlayan cihazların sayısı ve türleri sürekli artıyor. HTC Vive bir balinaya su altında dokunma hissini verirken, aklınızda hep şu sözcük var: Gördüklerime inanamıyorum!
EN GERÇEKÇİ GÖRÜNTÜ
Sanal gerçeklik oyuncakları ve uygulamalarının en önemli hedefi; duyularımızla oynayarak gerçeklik duygusunu artırmak. 360 derece görme yeteneği ile gözünüz manipüle edilirken, gerçeklik hissi için diğer duyular sırada bekliyor. Sanal gerçeklik ile artırılmış gerçeklik bir araya gelince uygulama alanları da artıyor. Microsoft'un HoloLens'i de sanal gerçeklikle artırılmış gerçekliği bir araya getirerek fark yaratıyor. HaloLens şu an geliştirme aşamasında olan bir ürün ve 2016'da piyasaya sürülmesi bekleniyor.
İKİ YENİ ÜRÜN DAHA
Özelikle oyun konsolu ve geliştiricileri sanal gerçeklik konusuna yatırım yapıyor. Almanya'daki oyun teknolojisi şirketi Crytek'in kurucusu Yerli kardeşler şimdi de sanal gerçeklik konusunda küresel yatırım yapıyor. Gelecek hafta yeni teknolojilerini tanıtacak Crytek, Crytek Engine teknolojisini sanal gerçeklik oyunlarına taşıyor. Facebook'un satın aldığı Oculus ise iki ayrı çözümle kullanıcının karşısına çıkıyor.
TELEFONA ENTEGRE EĞLENCE DÖNEMİ
Samsung, Oculus gözlüğü kullanan Gear VR çözümüyle bu alana giriş yapmıştı. Samsung Note serisi telefonun sahip olduğu işlemci ve yetenekler sanal gerçeklik uygulamasında kullanılıyor. Uygulama platformu için çalışan şirket akıllı telefondaki projeleri bu platforma çekmeye çalışıyor. Tayvanlı HTC'nin Vive çözümünü de geçen ay Türkiye'de deneyimledik. İlk kez Mobil Dünya Kongresi'nde tanıtılan HTC Vive, akıllı telefon yetenekleriyle sanal gerçekliğin buluşmasını sağlıyor.
APPLE SEVER OYUNCAK
Archos VR ve Zeiss VR hem Android hem de iOS yani Apple iPhone ile birlikte kullanılabiliyor. Archos daha ekonomik bir çözüm olarak 30 dolarlık fiyatıyla dikkat çekiyor. Apple iOS işletim sistemini destekleyen ürünlerden biri de Zeiss VR. 120 dolarlık çözümü akıllı telefonlarla birlikte oyun deneyimi için kullanmak mümkün.
OYUNCULAR BİR ADIM ÖNDE
Sanal gerçeklik teknolojisinin ana uygulama alanlarının başında oyunlar geliyor. Microsoft ve Sony kendi çözümlerini geliştirirken oyun konsollarında olduğu gibi güçlü bir platforma sahip olmak istiyor. Microsoft HoloLens sanal gerçeklik ile artırılmış gerçekliği harmanlayarak farklı bir çözüm oluşturuyor. Bu yüzden oyun dışında pek çok alanda kullanılıyor.