Online alışverişlerde güvenli işlem yapmak için kullanılan çözümlerde esneklik artıyor. Tüketici memnuniyeti kapsamını genişletme sırası PayPal'e de geldi. PayPal kullanıcıları bundan böyle fiziksel olmayan ürünler satın alırken de PayPal'ın Alıcı Koruması'ndan yararlanabilecek. Tüketiciler, satın aldıkları hizmet ve dijital ürünler hatalı çıktığında veya teslim edilmediğinde ödemelerini geri alabilecek. Yani "müşteri daima haklıdır" sözü internette de geçerli olacak. Ancak uzmanlara göre Türkiye'de alıcıların kendi haklarını korumak için yeterince çaba harcadığını söylemek zor.
İADE EDİLECEK
Bu gerçekten yola çıkan PayPal, Alıcı Koruması'nın kapsamını genişletti. Finansal bilgilerini paylaşmadan alışveriş yapmanın rahatlığını yaşayan PayPal kullanıcıları artık genişletilmiş alıcı korumasından faydalanacak. Alıcı Koruması, 1 Temmuz 2015 itibarıyla fiziksel olmayan ürünleri de kapsayacak şekilde genişletildi. Bundan böyle tüketiciler, hizmet ile dijital müzik, dijital kitap, dijital oyunlar ve yazılım gibi dijital ürünleri PayPal güvencesiyle satın alabilecek. Aldıkları hizmet ve dijital ürünler taahhüt edilenden farklı çıktığında ya da teslim edilmediğinde PayPal kullanıcılarına paraları iade edilecek. Kullanıcılarının güvenliğini ön planda tuttuğunu belirten PayPal yönetimi, geçen yıl da Alıcı Koruması'nda değişiklik yaparak, satın aldığı ürüne ulaşamayan ya da memnun kalmayan müşterilerine iade başvurusu için tanınan süreyi 45 günden 180 güne çıkarmıştı. Alıcı Koruması'nı 2003'ten bu yana fiziksel ürünler için uygulayan ve kapsamını giderek genişleten şirket talep üzerine uygulamayı, hizmet ve dijital ürünleri kapsayacak şekilde geliştirdi. İngiltere'de 2014'te uygulanmaya başlayan yeni Alıcı Koruması tüm ülkelerdeki kullanıcılara sunuldu.