Opel'i satın aldıktan sonra Avrupa'nın ikinci büyük otomotiv grubu haline gelen PSA Groupe, yeniden yapılanma için Türkiye'yi örnek ülke seçti. PSA bünyesindeki Peugeot, Citroen, DS ile Opel markalarının tek çatı altında birleştirme organizasyonu ilk olarak Türkiye'de hayata geçti. Eylül 2018'de başlayan operasyon, 1 Nisan 2019'da Opel'in İzmir'den İstanbul'a taşınmasıyla tamamlandı. Böylece dört markanın satış, pazarlama ve satış sonrası faaliyetleri İstanbul ofisinde tek çatı altında yürütülmeye başlandı. Yeni organizasyon yapısı Türkiye'den sonra, eylülde İtalya'da, ardından Güney Afrika'da devreye girecek.
PSA Groupe Türkiye Başkanı Olivier Cornuaille, şirketin Türkiye'yi lider ülke seçmesinin nedenini, Türkiye'ye verilen önem olduğunu söyledi. PSA Groupe CEO'su Carlos Tavares tarafından tek sorumlu olarak Türkiye'ye gönderilen Cornuaille, ilk kez konuştu. Opel, DS ve Peugeot markalarının organizasyonunun tamamlandığını söyleyen Cornuaille, Citroen'in Genel Müdürü atanana kadar bu görevi kendisinin yürüteceğini söyledi.
YÜZDE 11.6 PAZAR PAYI
Yeni organizasyonun meyvelerini bu yıldan itibaren almaya başlayacakları konusunda iddialı konuşan Cornuaille, 2019 hedeflerini şöyle anlattı: "Hedefimiz yüzde 15 artışla yüzde 11.6 pazar payı ve otomotiv sektöründeki üçüncülük konumunu korumak. Bu yıl 6 yeni model satışa sunacağız. Bu kadar yeni modeli piyasaya sunacak bir başka marka yok. Bayi sayımızı da 123 adetten 144 adede çıkarmayı planlıyoruz. Yıl sonunda satış sonrası hizmetler ciro hedefimiz 1 trilyon TL."
Dört markanın gümrük-fiktif depolarını da bir araya getireceklerini söyleyen Cornuaille, İstanbul ile Opel'in İzmir'deki mevcut gümrük alanını düşündüklerini, karar aşamasında olduklarını kaydetti.
BAYRAKTAR İLE İLİŞKİ BİR YERE GİTMİYORDU
Citroen'in satış ve satış sonrası hizmetlerinin Bayraktar Grubu'ndan alınmasıyla ilgili soruları yanıtlayan Olivier Cornuaille, ilginç açıklamalar yaptı. Gizlilik sözleşmesi nedeniyle tazminat gibi detayları vermeyen Cornuaille, şunları söyledi: "25 yıl Citroen markasını Türkiye'de layıkıyla temsil ettiler. Ancak, artık ilişki bir yere gitmiyordu. Ne Baylas ne biz memnun değildik. Bayiler de mutlu değildi. Pazarın daraldığı dönemlerde distribütörlük kolay bir iş değil. Kriz vurduğu zaman gelecekle ilgili karar vermek gerekir. Karşılıklı masaya oturduk. Tabii 25 yıldan sonra boşanma her iki taraf için de kolay olmuyor. Bunun için PSA Groupe CEO'su Carlos Tavares'i de ikna edip, onayını aldık."
SAVAŞA DEVAM
Yıl sonunda pazarın 520 bin adet seviyesinde gerçekleşmesini beklediklerini belirten Cornuaille, "Belki aşağıya inebilir ama bardağın dolu tarafına bakmalısınız. Ben iyimserim. Hükümet otomotiv sektörünü destekliyor. ÖTV teşviği ve son olarak hurdada matrahın yükselmesi de bunu gösteriyor. Şartlar ne olursa olsun PSA Groupe, savaşacak, mücadele edecek. Pazarın daha büyük olacağına inanmak zorundayız. Biz diğer markalara göre şanslıyız. Yeniden yapılanıyoruz, heyecanlıyız" dedi.
KARİYERİ TÜRKİYE'DE GEÇTİ
Cornuaille, 1998-2004 arasında Türkiye'de Oyak Renault ve Renault Mais'de görev yaptı. Daha sonra Fransa'ya döndü. Ancak burada da Türkiye'den kopmadı. Renault'da Türkiye'den sorumlu yönetici olarak çalıştı. 2010'da ikinci Türkiye dönemi başladı. Renault Mais' ve Oyak'ta çeşitli görevlerde bulundu. 2014'de ise Nissan Ortadoğu Bölümü Türkiye Genel Müdürü oldu. Sumitomo'nun Nissan Türkiye'deki hisselerinin devri sürecini tamamladı.
TÜRKÇE KİTAP OKUYABİLİYOR
Kariyerinin 10 yılını Türkiye'de geçiren Cornuaille, akıcı Türkçe konuşuyor. Orhan Pamuk'un "Benim Adım Kırmızı" romanını orijinalinden okuyabilcek kadar Türkçeye hakim.