Türkiye'nin en iyi haber sitesi
UFUK SANDIK

Otomotiv rüştünü ispat etti

Türkiye ihracatının amiral gemisi konumundaki otomotiv sektörü, üretimi ve istihdamıyla rüştünü ispat etti. Dünya devlerinin üretim üssü haline gelen Türkiye, yerli otomobilin seri üretimi için de gün sayıyor. Türkiye’nin otomobili, elektrikli ve SUV olacak

Türkiye'de ki ilk motorlu taşıt üretimi Cumhuriyet'in ilk yıllarında gerçekleşti. 1927'de Ford Motor Company ile dönemin hükümeti arasından imzalanan anlaşma ile İstanbul Tophane'deki gümrük depolarında üretim başladı. 450 işçinin çalıştığı, fabrikanın kapasitesi günde 55 adetti. 1930 krizi sonrasındaki yaşanan sıkıntıların sonucunda, üretim sona erdi.

TUZLA'DA JEEP MONTAJI YAPILDI
Ford'un üretiminin sona ermesinden sonra, İkinci Dünya Savaşı sonrası hibe olarak Türkiye'ye giren Jeep'lerin üretimi gündeme gedi. Yabancı Sermayeyi Teşvik Kanunu'ndan yararlanılarak kurulan Türk Willys Overland, 1956'da Tuzla Jeep Monta Fabrikası'nda üretime başladı. Sermayesinin yüzde 25'i Amerikalılar'a ait olan fabrikada parça halinde getirilen Jeep'lerin montajı yapıldı.

GÜNDE 4 ADET OTOMOBİL ÜRETİLDİ
Bu durumu 1955 yılında Federal Türk Kamyonları A.Ş.'nin fabrikası izledi. Çayırova'da kurulan fabrikada kamyon montajı yapıldı. 1959'da Ford Motor Company ve Koç Grubu işbirliğiyle Otosan kuruldu. Otosan fabrikasında günde 4 adet Ford Consul otomobil ile 8 adet Ford Thames kamyon üretildi. 1967'de ise hafif ticari araç Ford Transit üretimine başlandı. 1962 yılında Federal Türk Kamyonları A.Ş. OYAK tarafından satın alındı. Yerine Türk Otomotiv Endüstrisi kuruldu. 1963'te ise Otobüs Karoseri firması tarafından Magirus otobüslerinin montajı gerçekleştirildi.

İLK CİDDİ ÜRETİM ANADOL
Otomobilde ilk ciddi üretim 1966'da Anadol ile başladı. Otosan, İngiliz Reliant firmasının prototipini hazırladığı, fiberglas gövdeli Anadolu üretti. Üretimi 1982 yılına kadar devam eden Anadol'dan toplamda 87 bin adet üretildi. İlk yerli otomobil 1961'de Eskişehir Devlet Demiryolları Fabrikası'nda Türk mühendisler tarafından sadece 135 günde geliştirildi. 'Devrim' adı verilen otomobilin 4 adet prototipi üretildi. Ancak ne yazık ki, seri üretime geçilemedi. 1968'de Tofaş'ın ve 1969 yılında Oyak- Renault'nun kurulması, Türkiye'de otomotiv sanayinin gelişmesinde önemli rol oynadı. 1990'da Opel firması, Vectra'yı yerli olarak Türkiye'de üretmeye başladı. 1984 yılında Japon Toyota'nın Sabancı Holding ortaklığıyla Corolla üretimi başladı. Ardından, 90'ların sonunda Japon ve Güney Koreli markaların Türkiye ilgisi arttı. Japon Honda ve Güney Koreli Hyundai modellerinin yerli üretimi gerçekleşti.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA