60 ve 70'li yıllarda doğanlar için spor demek sokak ve okulun basketbol sahası demekti. Terleyip eve döndüklerinde üşütmesinler diye annelerinin sırtlarına tülbent koyduğu çocuklardı onlar. 70'lileri ama çokça 80'lileri etkileyen ve arafta bırakan ise bilgisayar oyunları oldu. Beyaz Gölge'nin etkisiyle taktik derdine düşmüştük, halı sahalarda Rıdvan, Tanju, Metin oluyorduk. Geleceğin teknik direktörleri bilgisayar başında bizdik. En güzel golü bir joystick vasıtasıyla atıyor, takımı 4. Lig'den alıp Şampiyonlar Ligi şampiyonu yapıyorduk. 90'lı yıllarda doğanlar internetin nimetlerinden yararlanırken bir önceki kuşak arafta kaldı. Bugün gecenin bir vakti halı sahada maç yapanlar işte bu kuşaktır.
ARTIK SPOR DA ELEKTRONİK
Her şeyin başına gelen bir "e-" harfi var artık hayatımızda. E-devlette tüm bürokratik işlemleri ekran başında yapabiliyor, e-bankacılıkla şubenin kapısından bile geçmiyor, e-alışverişle ile AVM kalabalığında kaybolmuyoruz. Peki e-spor gerçeğiyle tanıştık mı? Tamam kabul ediyorum bazılarınız "Elektronik spor mu olur?" diyecek ama dünya çoktan "Olur" dedi bile. Spor dallarında aranan nedir? Eller, ayaklar ve gözlerin, kısaca vücudun koordinasyonu, sarfedilen efor, eğer bir takım sporuysa egonun dibe vurması, takımdaşlık duygusunun tavan yapması, birlikte hareket etme yetisi, elbette yetenek ve rakibi alt etme, kazanmak için geliştirilen taktikler. Bütün bunların hepsi e-spor olarak adlandırılan bilgisayar oyunlarında da var, aradaki tek fark bilgisayar başında olmak mı? O zaman neden iki metrelik bir bant üzerinde koşmayı spordan sayıyoruz ki? Briç ve satrancı spor olarak kabul etmiyorsanız canınız sağolsun.
70 MİLYON OYUNCU
Bugün dünya nüfusunun yüzde biri e-spor yapıyor. E-sporun en popüler dalı ise League of Legends adlı bir oyun. 2006'da bir araya gelen bilgisayar oyunları tutkunu bir grup gencin kurduğu Riot Games, 2009'da bu oyunu piyasaya sürdüğünde Uzakdoğu'da League of Legends çılgınlığı yaşanmaya başladı. Farklı sanal haritalarda oynanan strateji oyunlarının şahı kabul edilen League of Legends'ı oynayan oyuncu sayısı 70 milyon! Türkiye'de e-spor adına 7 bin 757 kayıtlı takım, 42 bin 664 takıma kayıtlı oyuncu ve 2 bin 560 lisanslı sporcu var. Geçtiğimiz yıl 12 Temmuz'da gerçekleştirilen League of Legends Türkiye Büyük Finali için 10 binden fazla e-spor tutkunu Ülker Sports Arena'da toplandı. 265 bin 550 kişi final mücadelesini bilgisayarlarından canlı olarak izledi. League of Legends Türkiye Finali'nin galibi Dark Passage, Almanya'daki Gamescom fuarında düzenlenen finali kazandı ve ardından Dünya Şampiyonası'nda mücadele ederek dünyanın en iyi 16 takımı arasında yer aldı. Seul'de gerçekleştirilen League of Legends Dünya Şampiyonası finalini ise 27 milyon kişi canlı yayında takip etti. Gelişmekte olan spor dallarına İstanbul'un üç büyükleri destek verdiğinde neler olduğu kısaca Türk spor tarihidir aslında. E-spor gerçeğine inanan ilk kulüp de Beşiktaş oldu. Dünyada ilk kez bir spor kulübü e-spor şubesini kurdu ve Türkiye'deki Şampiyonlar Ligi'ne katılacak 8 takımdan biri oldu. Beşiktaş'ın bu hamlesi e-sporun en popüler olduğu ülkeler olan Güney Kore, Japonya ve Çin'de manşetlere taşınırken, bunun sportif olduğu kadar çok akıllıca bir reklam ve pazarlama stratejisi olduğunun da hakkını vermek lazım. Darısı diğer kulüplerimizin başına...
LEAGUE OF LEGENDS ŞAMPİYONLAR LİGİ
Şampiyonluk Ligi'nde sekiz profesyonel takım sabit fikstür çerçevesinde her hafta sonu karşı karşıya gelecek. Tüm karşılaşmalar Riot Games Türkiye'nin kendi stüdyosu ve resmi Twitch kanalı üzerinden yorumcuların anlatımıyla canlı olarak yayınlanacak. Final mücadelesine hak kazanan takımlar, Ağustos'ta gerçekleştirilecek finalde Türkiye Şampiyonluğu için mücadele edecek. Şampiyon takım ise uluslararası arenada Türkiye'yi temsil edecek.