Tatile çıkanların teknoloji davranışlarını pek çok firma takip ediyor. Seyahat ve turizm yazılımı konusunda uzman Sabre'nin elde ettiği tüketici rakamları tatilcilerin mobil cihazlarla ilişkisini ortayakoyuyor. Seyahat ve turizm, hava ve haberlerden sonra mobil uygulamalarda en popüler üçüncü konu. Günümüzde bunlar genel olarak akıllı cihazlar ve tabletler gibi mobil cihazlarla sınırlıdır ancak seyahat alanında giyilebilir uygulamalar için birçok fırsat var. Yolcular, havayolları, oteller ve acenteler giyilebilir uygulamalardan faydalanabiliyor. intelliAd tarafından gerçekleştirilen online seyahat tercihleri araştırmasına göre, tatil planları safhasında yoğun olarak kullanılan tabletler, rezervasyon aşamasında yerini bilgisayarlara bırakıyor. Online giyim alışverişlerinde 195 saat olan satın alma kararının verilme süresi, tatil rezervasyonlarında 139 saate düşüyor. intelliAd'in araştırmasına göre, online seyahat rezervasyonlarında en yoğun dönemler yılın başlangıcı ile temmuzağustos aylarında yaşanıyor.
SON DAKİKA TELEFON
Yılın ilk aylarındaki dönemde görülen trafik artışı çok yüksek olmasa da satın alma motivasyonuna sahip tüketicilerin çokluğu, dönüşüm oranlarını da yükseltiyor. Yaz aylarında ise, trafikteki çok büyük bir artışa karşılık dönüşüm oranları normal seviyede ilerliyor. Bu da yaz tatiline yönelik araştırmaların yoğun bir biçimde internetten yapıldığını ancak online olarak sonuçlandırılmadığını gösteriyor. Online alışverişlerde, kişisel bakım ürünlerinde 54 saat olan satın alma kararının verilme süresi, tatil rezervasyonlarında 139 saati buluyor. Bu süre, giyim alışverişlerinde 195 saate kadar çıkıyor. lastminute.com otel rezervasyonlarının nasıl yapıldığını incelediğinde tüketicilerin seyahatten 21+gün önce laptoptan, 7+ gün önce tabletten, 48 saat içerisinde akıllı telefon üzerinden işlem yaptığını ortaya koyuyor. Yani tatil planını son dakika yapanlar daha çok akıllı telefonunu kullanıyor. Dünya çapında giyilebilir cihaz satışlarının 2019'a kadar 53 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Saat, yolcuya hızlı, iki saniyelik mesajlar gönderebilmeniz için 'kısa bakış' imkanı sağlıyor. Böylece yolcular evet/hayır cevabı verebiliyor veya daha derin bir iletişim kurmak amacıyla mobil telefona geçebiliyor. Coğrafi konum, akıllı telefonu kullanarak birinin tam yerini belirlemek için WIFI ve Bluetooth teknolojisinden yararlanıyor.
UYGULAMALAR SEYAHAT CESARETİ
Seyahat planlamak için en çok kullanılan şeylerden biri de uygulamalar. En popüler uygulamaların başında Booking.com geliyor. Türkiye'de kullanımı hızla artan uygulama dışına farklı uygulamalar da var. TripCase, tüm yolcuların kullanabileceği, iPhone ve Android gibi akıllı telefonlara ücretsiz bir şekilde indirilebilen bir mobil seyahat programı yönetimi uygulaması. Seyahat organizasyonu uygulaması TripCase sayesinde e-postalarınızı onay numaraları, adresler, haritalar ve ayrıntılı notlara sahip, kolayca paylaşılabilen tek bir programa hızlıca dönüştürebiliyor. Uygulamada haritalar da bulunuyor ve 'rahatsız etmeyin' işaretine benzeyen bir grafik programdaki tüm oteller için size check-out tarihini hatırlatıyor. Hareket görünümünde ayrıca hava durumuna bakmanızı ve seyahat planınızı başkalarına göndermenizi sağlayan kullanışlı ikonlar da var. www.tripcase.com/
YANLIŞ KAPIDAN SAAT DÖNDÜRECEK
Gelecekte havayolları, acenteler, oteller ve taşıma şirketleri giyilebilir teknolojiyi kullanarak yolculuk sırasında yolculara bilgi sağlayacak. Örneğin, bir havayolu uçuştan önce yanlış kapıya gittiğinizi görürse sizi yönlendirebilir veya havalimanından iki dakika uzaklıkta olduğunuzu, kapının da kapanmak üzere olduğunu görürse uçuşa yetişmeniz için kapının açık tutulmasını sağlayabilir. Gelmenize 200 metre kaldığını gören bir otel otomatik olarak check-in işlemlerinizi gerçekleştirebilir ve böylece doğrudan odanıza geçebilirsiniz.