Türkiye'nin en iyi haber sitesi
AYŞE ÖZYILMAZEL

Fatih Belediyesi kontrolde

Telefonum çaldı. Eh telefon bu, çalacak tabii ne yapacak.
Bilmediğim bir numara...
Aslında hayatımın bilmediğim numaraları açmama dönemindeyim. Otuzdan sonra mı böyle oldum, tanımadığım insanlarla kaçar mı oldum bilemiyorum. Bu kez açtım.
"Merhaba Ayşe Hanım, ben Fatih Belediye Başkanı Mustafa Demir" dedi.
Aklımdan saniyede kırk düşünce geçti tabii.
Yahu ben Fatih Belediyesi'yle ilgili yazı da yazmadım ki, İstanbul'da da yokum uzun zamandır, biri dalga mı geçiyor, Allah'ım sana sığındım neler oluyor.
Meğer neler neler oluyormuş da haberim yokmuş. Hani geçen hafta Alaçatı'ya gitmiştim, on gün öncesinden bir otele booking.com üzerinden yer ayırtmıştım. Otelin konumuna vurulmuştum da gidince booking.com'da gösterilen yerde değil başka bir yerde çıkmıştı.
Ben de kızmıştım. İşte onun için aramış beni
Başkan Mustafa Demir.
"Çok haklısınız kızmakta
" dedi ve anlattı. Fatih Belediyesi bir sistem kurmuş, Belediye sınırlarındaki otelleri, kiralık evleri, pansiyonları kontrol ediyorlarmış.
Nasıl mı? Şöyle. Booking.com, Tripadvisor, airbnb gibi siteleri takibe almışlar. Fatih Belediyesi içindeki tüm turistik hizmet verenler hakkında turistlerin yazdığı yorumları inceliyorlarmış.
Haritada yanlış gösterilen otelleri, bir evin tek odasını kiralayıp turistleri hayal kırıklığına uğratanları, kalitesiz hizmetleri yani her türlü kandırmacayı, dolandırıcılığı anında tespit ediyorlarmış.
Yani turistlerin şikayetlerini birebir görüp anında müdahale edebiliyorlarmış.
Güvenlikle ilgili sorunları emniyete, otellerle ilgili sorunları Turizm Bakanlığı yetkililerine aktarıyor ve kurdukları ekiplerle bizzat gidip ikazlar, düzeltmeler yapıyorlar hatta ruhsatsız işletmeleri kapatıyorlarmış.
Öncelikle bu sisteme otelciler bozulmuş.
Fakat Mustafa Demir "Amacımız İstanbul'a gelen turistleri yani misafirlerimizi mutlu göndermek ve kalitesiz hizmetin önüne geçmek" diyor.
Ki bence haklı ve bu harika bir sistem. Kısa dönemde para vurmak için tursitlere yapılmayan kalmıyor. Önemli olan uzun vaadede İstanbul'un hizmet kalitesini arttırmak ve her gelen turisti yüzü gülerek gönderebilmek.
Kendilerini tebrik ediyor ve diğer belediyelere de aynı sistemi öneriyorum.

YAZARIN BUGÜNKÜ DİĞER YAZILARI
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA