Milli Takım ne yapar, şampiyon kim olur? Kehanette bulunmak için erken. Ama bir gerçek var ki spor, markaların ve ülkelerin tanıtımı için en önemli araçlardan biri... "Euro 2016" gördüğünüz her yerde şu sloganı görüyorsunuz: "Meet Europe's Best -Turkish Airlines" (Avrupa'nın En İyisiyle Tanışın) Dünyaca ünlü markalarınız varsa daha iyi ülke tanıtımı olur mu?
Geçtiğimiz ay Berlin'de Euroleague'de Avrupa basketbolunun en büyüğü, kupayı THY Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı'nın elinden almıştı. Euro 2016 kupa seremonisinde de benzer bir tabloyu görebiliriz. Şubatta Super Bowl'da ABD'li sporseverler THY ile tanıştı. Basketbol ligiyle Japonya'da kendini gösteren THY Çin'de futbol, Hindistan'da da krikete girerse dünyada gönlünü fethetmediği sporsever kalmayacak. Yani turizmciler sadece 100'den fazla ülkede yaklaşık 300 şehre uçan THY'nin peşinden gitseler yeter. İhracatçılar bu potansiyeli keşfetti ve önemli bir mesafe kaydetti.