Bugün Marmaray açılıyor. Marmaray'ı, Pekin'i Londra'ya bağlaması nedeniyle küresel dünyanın modern "İpek Yolu" olarak nitelemiştim.
Marmaray o yolun en önemli halkası. O bitti, devamı da geliyor. İstanbul'dan Kars'a Kars'tan Tiflis ve Bakü'ye uzanan demiryolu ağı bütün hızıyla sürüyor.
DDY Genel Müdürü Süleyman Karaman şu bilgileri veriyor:
"Ankara- İstanbul hızlı tren bitiyor. Ankara Sivas arasının yapımı sürüyor. Sivas Erzincan arası ihale aşamasında, Kars'a kadarki kısmın projesi de hazır. Kars-Ahırkelek arasındaki 105 kilometrelik yolun 76 kilometresini Türkiye, geriye kalanını ise Gürcistan yapıyor. Ondan sonra Tiflis-Bakü arasındaki 160 km'lik demiryolu var ve yenilenmesini Azerbaycan yapıyor. Bunlar 2016'da bittiğinde Kazakistan üzerinden Pekin'e gidilecek."
Bu hattın Türkiye'ye ve lojistik merkez olacağı için Kars'a neler kazandırdığını da eski DLH İnşaat Genel Müdürü, şimdi Kars Milletvekili Ahmet Arslan'la konuştum. Arslan, hattın nasıl bir dönüşüme yol açacağını şöyle anlatıyor:
"Kars'ta 330 dönümlük arazi hazırlanıyor. Burası yüklerin işleneceği lojistik merkez olacak. Kazakistan, bugünden 10 milyon ton yük taşıma garantisi veriyor. Türkiye'de yılda 25 milyon ton yük taşındığını düşünürsek bu rakamın ne kadar önemli olduğu anlaşılır. Bu hatta yılda 35 milyon ton yük taşıma söz konusu. Pekin'den Avrupa'ya özellikle yük taşımacılığında büyük potansiyel var."
Anlayacağınız Pekin-Londra hattı hayali de gerçekleşmek üzere.