İstanbul'un yakın gelecekte yeni yüzyılın en önemli 'cazibe merkezi' olacağından kimsenin şüphesi yok.
Şimdiden bunun ipuçlarını görmek de mümkün. Kuşkusuz hâlâ ulaşım ve deprem gibi köklü çözüm bekleyen sorunları var ama aynı zamanda 'sessiz ve derinden' ciddi bir değişim yaşandığı da açık. Bu gerçek içeriden bakılınca anlaşılmasa da dışarıdan çok net görünüyor.
Bunun en çarpıcı örneği de yurtdışı fuarları. Bu fuarlarda İstanbul'u Büyükşehir Belediyesi bünyesinde kurulan 'Turizm Atölyesi' temsil ediyor. Daha önce de sözünü ettim, Turizm Atölyesi İstanbul'da önemli işlere imza atan ve sivil toplum örgütleriyle yerel yönetim arasında sinerji yaratan bir kurum.
Bu kurum, 22-24 Şubat'ta Bulgaristan'ın başkenti Sofya'da düzenlenen "Holiday and SPA EXPO 2006" turizm fuarına katıldı. Fuarda, 45 ülke 243 stand ile temsil edildi.
İstanbul standı da bunlardan biriydi. Ama sadece biri olmakla kalmadı, 243 stand arasında birinci olmayı da başardı. Bu başarının altında ise 'Turizm Atölyesi' nin imzası vardı. Turizm Atölyesi yöneticisi Tülin Ersöz başarının sırrını şöyle anlatıyor: "Bütün materyalleri götürdük. Yıl içinde İstanbul'daki çeşitli aktivitelerin, tiyatro ve operaların broşürlerini hazırladık. Plazmalarda İstanbul'u tanıtan filmler döndü. Özellikle ebru sanatçımız izleyenleri büyüledi. Ama asıl büyüleyen İstanbul'un tarihi değerleri, Kız Kulesi, Galata Kulesi, Beyazıt çevresi ve doğal güzelliğiydi.
İzleyenler hayran kaldı. Bulgaristan Başbakanı, Sofya Belediye Başkanı standımıza gelenler arasındaydı. Kısaca İstanbul fuarın flaş kenti oldu. Bunun karşılığını da birincilik ödülüyle aldık. Bu da İstanbul adına gurur verici bir şey."