YAZARLAR
Geçtiğimiz haftalarda bu köşedeki yazımda kış lastiği zorunluluğu aralık ayında başlarsa, Türkiye'de yeteri kadar stok olmadığından bahsetmiştim. Aynı tespiti TESK Genel Başkanı da kameralar önünde yaptı. Yeteri kadar kış lastiği stoğu olmadığından bahseden Palandöken, kış lastiği üretiminin arttırılması ve uygulama süresinin uzatılması gerektiğinden bahsetti.
SARI ÇİZGİNİN ÖTESİ
İstanbul'da da yeni bir uygulama başladı. Bakırköy-İncirli, Şirinevler-Mahmutbey ya da Kadıköy minibüs yolu Bostancı-Kartal güzergahları gibi, deneme bölgelerinde sağ şeride toplu taşıma araçları dışındaki araçların girmemesi gerektiğini belirten bir sarı çizgi çekildi. Biliyorsunuz, sarı çizginin beyaz çizgiye göre üstünlüğü vardır ve sarı yol çizgisi kuralına uyulması gerekir. Toplu taşıma araçları sabah 07.00-10.00 ile akşam üzere 16.00-20.00 saatleri arasında bu şeritte yol alıyor. Sadece belirlenen saatler içerisinde diğer araçlar da bu şeritlere girebiliyor. Gelişmiş ülkelerin genelinde uygulanan çok güzel bir proje. Bu sayede toplu taşıma araçları daha hızlı bir şekilde duraklara uğruyor. Trafikte diğer araçların yollarına çıkmayarak da onların da daha hızlı bir şekilde trafikte ilerlemesine imkan sağlıyor. Ama burada bir sorun var. Bu uygulamadan sanki kimsenin haberi yok gibi! Sağ şeridi toplu taşımaya ayıran sarı çizginin ötesini işgal eden araçlar, hatta park edilmez işaretinin zemine işlenmiş olmasına rağmen park edenler oluyor. Bu uygulamanın trafiğirahatlatma amaçlı olduğu unutulmadan tüm sürücülerin kurala uyması gerekiyor. EDS ile denetlenen bu şeritte kural ihlali olduğunda otomatik olarak ceza kesilip, araç plakalarının kayıtlı olduğu adreslere gönderilmeye başlandı bile. Kural ihlali yapıp, sonrasında "Bana ceza gelmedi" diye düşünmeyin, çünkü kamera sistemi sürekli kayıtta. Kayıt olmayan yerlerde Trafik Denetleme Ekipleri de ceza yazıyor. Bu uygulamanın kullanıldığı diğer ülkelerde toplumun daha belirgin işaretlerle uyarıldığı görülüyor. Sadece sarı bir çizgi değil, bu şerit üzerinde "Otobüs Şeridi" ya da farklı renkli zemin uygulamaları yapılıyor. Türkiye'de pilot bölgelerde yapılan bu deneme başarılı olursa, öncelikli şeridin daha belirgin işaretlere de kavuşması gerektiği açık.
DİĞER YAZILARI
- Her Şey Bizim İçin Kanun koyucuların verdiği kararların bizlerin yaşamını daha güvenli hale getirmek için olduğunu anlamazsak, her kural bize dayatma gibi hissettirir. 26 Kasım 2012, Pazartesi
- Koleksiyoncu Kafası Daha önce de bu köşeden model otomobil koleksiyonu yaptığımı anlatmıştım. Koleksiyonculuğun biraz da oburluk tarafı var gibi. 19 Kasım 2012, Pazartesi
- İkisi De Aynı Gibi Ama... Dergimizin 26’ncı sayfasında testini bulacağınız Toyota GT86’nın Subaru BRZ ile olan akrabalığı, bana aynı karoserde farklı ruhlara sahip otomobiller arasında tercih yapma fikrini düşündürdü. 12 Kasım 2012, Pazartesi