YAZARLAR
Kurallara uymakta zorlanan toplumlarda sorumluluğu kanunları uygulayıcıların alıp, sıklıkla fiziksel ya da kamera sistemiyle denetim yapması gerekir. Aynı zamanda vatandaşın yaptığı ihbarları da hızlı bir şekilde kontrol edebilmesi, gücünü arttırır.
BOYUNDAN BÜYÜK İŞE KALKIŞANLAR
Daha yeni konuştuk. Kısa süre önce birkaç kere ana konusu lastik olan lansmanlara gittiğimde, her seferinde araçların yükleme sınırlarına uymamasının hem tehlike yarattığı hem de yakıt tüketim maliyetlerini arttırdığı konularında bütün uzmanlar hemfikirdi. Aracınızı yükleme sınırından fazla yüklediyseniz, lastiklerin aşınma süresi hızlanacak ve bu size maliyet olarak geri dönecek. Aynı zamanda aracınızda da daha fazla yıpranma olacağı için yine maliyetleriniz yükselecek. Daha yeni, İstanbul Sultanbeyli'de TEM Otoyolu'ndaki bir üst geçite, aşırı yüklü bir TIR takıldı. Belli ki bu insanlar kendilerini hiç umursamıyor. Ekonomiyi geçtim, canlarını bile hiçe sayıyorlar. Trafikteki diğer araçları da yok sayıp canlarını tehlikeye atmaktan da çekinmiyorlar. Bu durumda kanun uygulayıcıların çok etkili yaptırımlara başvurmaları gerekli.
RAKAMLAR BELLİ
Karayolları trafik yönetmeliğinin 128'inci maddesinde araçların ölçü ve ağırlıkları belirtilmiş. Karayollarında yapılan ağırlık kontrollerinde, aracın azami yüklü ağırlığının en çok yüzde 5'i kadar tartı toleransı tanınır. Azami genişlik: 2.55 metre ( Frigorifik araçlarda yalnız frigorifik yapı genişliği 2.60 metre) iken azami yükseklik 4 metre. Gabari dışı yüklemenin cezası 593 TL ile 1.187 TL arasında değişiyor. Unutmayın, bu rakamlara uymamak kimseye avantaj sağlamaz.
DENETLEYENLERE ULAŞMAK İMKANSIZ
Bu haberi yaparken, sade bir vatandaş gibi gabari yüksekliği bilgisini öğrenmek için önce, İstanbul Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü'nü aradık, ulaşmak mümkün olmadı. Ardından Beşiktaş Trafik Müdürlüğü'nü aradık ve Trafik Tescil'e yönlendirildik. Tescil de bizi önce Bölge Trafiğe ardından da Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü'ne yönlendirdi. Yani sözün özü yüklemeyle ilgili Trafik ekibinin de pek bilgili olmadığını öğrenmiş olduk.
- Koleksiyoncu Kafası Daha önce de bu köşeden model otomobil koleksiyonu yaptığımı anlatmıştım. Koleksiyonculuğun biraz da oburluk tarafı var gibi. 19 Kasım 2012, Pazartesi
- İkisi De Aynı Gibi Ama... Dergimizin 26’ncı sayfasında testini bulacağınız Toyota GT86’nın Subaru BRZ ile olan akrabalığı, bana aynı karoserde farklı ruhlara sahip otomobiller arasında tercih yapma fikrini düşündürdü. 12 Kasım 2012, Pazartesi
- Otomobilde Çevrecilik Ne Kadar Önemli? Devlet tarafından teşvik edilmedikçe otomobillerin çevreci yönüyle öne çıkması çok zor. 22 Ekim 2012, Pazartesi