YAZARLAR
Bu iki otomobil arasında GT86'nın tarihe göndermeler yapan bir spor otomobil olması, onun daha özel olmasını sağlıyor. Ama Subaru BRZ'nin markanın sportif genlerini taşıması ve spor otomobildeki marka imajı da buna önem verenleri kendine çekecektir.
Acaba başka kimler var? Hafif ticari araçta Peugeot Bipper ve Citroen Nemo ile benzer ortaklığa imza atan Fransız ikili, Fiat Fiorino ile de beraber doğdu. İki Fransız markanın diğer ortak modelleri Citroen C1 ve Peugeot 107. Üçüzleriyse Toyota Aygo. Fiat Doblo ile Opel Combo da ikizlerden. Volkswagen Sharan ile Seat Alhambra ikiz kardeşler arasında. Volkswagen up!, Skoda Citigo ve Seat Mii de benzer ortaklığın ürünleri. Lancia Thema ve Chrysler 300C de kuzenler.
Bu araçlar arasında tercih yaparken tasarımlarına göre karar vermeniz çok zor. Çünkü neredeyse birebir aynı görünüyorlar. Bunun için sizin kriterleriniz önemli. Oturduğunuz yerde ya da güzergahınızda hangi markanın servisi daha fazla, hangisinin bakım giderleri daha düşük ya da hangisinin garantisi daha kapsamlı gibi kriterler seçimlerinizde tercih sebebi olmalı...
Peki, logo değiştirip aynı otomobili satma fikri ne anlama geliyor? Öncelikle Ar-Ge sürecini hızlandıran bu ortaklıklar, üretim maliyetlerini de düşürüyor. Bu sayede otomobil üreticileri daha makul fiyatlara tüketicilerle otomobilleri buluşturabiliyor. Bu işin sonunda sadece bir adet Ar-Ge merkezi ortaya çıkıp, tüm markalarda aynı otomobiller satılmaya başlanırsa çok şaşırmamak gerek.
KIŞ LASTİĞİ İÇİN GECİKMEYİN
Kış lastiği satın almanın zamanı geldi. Kara kışı gelip de lastik almaya niyetlenirseniz, yeterli stok olmaması sorunuyla karşılaşma olasılığınız çok yüksek. Bir de 1 Aralık-1 Nisan arasında kış lastiği zorunluluğu, denetimlerle uygulanmaya geçerse, tüketiciler lastik bulma konusunda çok ama çok zorlanacaklar. Üretici ve distribütörler bu çapta bir değişim için tedarikli değiller.
- Otomobilde Çevrecilik Ne Kadar Önemli? Devlet tarafından teşvik edilmedikçe otomobillerin çevreci yönüyle öne çıkması çok zor. 22 Ekim 2012, Pazartesi
- Otomobilin Kalbi Fuarlar Yeni otomobillerle birlikte markaların bütün ürün gamını bir arada gördüğümüz yerler olan otomobil fuarları, otomobil tutkunlarının kalplerinin daha hızlı çarptığı yerlerdir. 15 Ekim 2012, Pazartesi
- Otomobil Tanıtımında Nokta Atışı Otomobillerin tanıtımlarında hedef müşteri kitlesine ulaşmak çok önemlidir. 08 Ekim 2012, Pazartesi