YAZARLAR
Sosyal sorumluluk bilincindeki tüketiciler çevreci otomobillere yönelse de bunu daha geniş kitlelere ulaştıracak olan devlet teşvikleri olacaktır. Çevreci otomobillerden bahsederken akla ilk gelen seçenekler elektrikli ve hibrid otomobiller oluyor.
Örneğin Hawaii'de ilgili devlet kuruluşu, elektrikli otomobil kullananlara özel bir rehber kitapçık hazırlamış. Bu kitapçıkta elektrikli otomobillerin avantajları, şarj istasyonlarının yerleri, yatırımcılar için şarj istasyon modelleri ve tavsiyeler gibi bilinçlendirme amaçlı birçok bilgiye yer verilmiş. Örneğin bir hızlı şarj istasyonu ortalama 20.000 Dolar'a mal olurken, akaryakıt istasyonunun maliyetinin 250.000 Dolar'ın üstünde olduğu belirtiliyor.
Bu rehber kitapçıkta elektrikli otomobillerin bir avantajının da klimanın harcayacağı enerjiden tasarruf sağlamaları olduğu belirtiliyor. Kitapçıkta, Hawaii'de havanın aşırı sıcak olmaması ve kış mevsiminin de aşırı soğuk geçmemesi sebebiyle klima sisteminin çok sık kullanım gerektirmeyeceği ve elektrikli otomobilde güç tasarrufu sağlayacağı tavsiyesinde bulunuluyor.
Elektrikli otomobillerin sessiz olması sayesinde daha sakin bir sürüş tecrübesi elde edileceği de bu kitapçıktaki bilgilerden bir diğeri. Bataryalar sebebiyle düşük ağırlık merkezi sağlayan elektrikli otomobillerin keyifli bir sürüş tecrübesi sunarken elektrik motorunun sağladığı hızlanmanın da bir avantaj olduğu açıklanan bilgiler arasında. Elektrikli ve içten yanmalı motorlar arasındaki tüketim maliyetleri de eklenerek tüketiciler bilgilendirilmiş.
Yavaş şarj, orta hızda şarj ve hızlı şarj gibi farklı şarj sistemlerinin arasındaki maliyet ve zaman farkları da bu kitapçıkta yer alıyor. Bu uygulamayı çok beğendim. Ülkemizde de elektrikli otomobillerin üretildiği ve satıldığı düşünüldüğünde benzer bir uygulamayı yapmak için gecikmemek gerekli. Belki de halkın geneline ulaştırılacak benzer bir rehber sayesinde bilinçli tüketici sayısı artıp elektrikli otomobillere bakış açısı değişebilir.
- Otomobilin Kalbi Fuarlar Yeni otomobillerle birlikte markaların bütün ürün gamını bir arada gördüğümüz yerler olan otomobil fuarları, otomobil tutkunlarının kalplerinin daha hızlı çarptığı yerlerdir. 15 Ekim 2012, Pazartesi
- Otomobil Tanıtımında Nokta Atışı Otomobillerin tanıtımlarında hedef müşteri kitlesine ulaşmak çok önemlidir. 08 Ekim 2012, Pazartesi
- Trafiğin Durumunu Tahmin Etmek Zor Zanaat İstanbul’da yoğun trafikte, araç içinde bekleyenlere bir bakın. Ellerindeki akıllı telefonlardan yol durumuna bakıyorlar. Akıllı telefonları olanlar İBB CepTrafik, Yandex ve KGM programlarını sıklıkla kullanıyorlar. 01 Ekim 2012, Pazartesi