YAZARLAR

08 Ekim 2012, Pazartesi
Otomobil Tanıtımında Nokta Atışı
KORAY KODAL Otomobil Tanıtımında Nokta Atışı
Yazarın Tüm Yazıları

Otomobillerin tanıtımlarında hedef müşteri kitlesine ulaşmak çok önemlidir. İnsanlar hafta sonlarını otoyol kenarlarındaki plazaların içerlerindeki bayilerde harcamak istemiyorlar. Bu konuda da otomobil distribütörleri yaratıcı girişimlerde bulunuyor.

Bunlardan biri de Toyota. İstanbul Bağdat Caddesi'ndeki stantta gökyüzüne doğru tırmanan bir GT86 ve hemen onun altında da tüketicilerin içine girip inceleyebileceği bir diğer GT86'lı stand kurmuş. İnsanların dikkatini çeken bu uygulamanın haricinde biraz ileride, kaldırıma kurduğu stantta Mitsubishi, makyajlı ASX'i sergiliyor.

Ümraniye Meydan Alışveriş Merkezi'nde stant kuran Ford ise yeni B-Max'i tüketicilerle buluşturuyor. Tüketiciler, haftasonunu, ailesiyle alışveriş merkezinde değerlendirirken yeni BMax'i de inceleme imkanı buluyorlar.

Geçtiğimiz haftalarda Mercedes-Benz de basın mensuplarının da katıldığı bir organizasyonda yeni A Serisi'ni tanıttı. A Party isminin verildiği organizasyonda, internet üzerinden davetiye yollanan tüketicilerle birlikte, bayilerin de davet ettiği müşteriler vardı. Bu organizasyonda ünlü DJ Murat Uncuoğlu ile birlikte Mor ve Ötesi de yer alarak, yeni A Serisi'nin genişleyen ve gençleşen hedef kitlesine hitap edildi.

Bu hafta da Borusan Otomotiv, yaptığı organizasyonda yeni Range Rover'ı tanıttı. İstanbul Kongre Merkezi'ndeki çok şık organizasyonda yeni Range Rover'ın perdesi indirilip hem gazeteciler hem de diğer davetliler araçla buluşturuldu. Bir hafta boyunca sürecek etkinlikte Range Rover, özel müşterilere yeni henüz satılmaya başlanmadan tanıtıldı.

Bu tür girişimler sayesinde birçok tüketici bayilere gitmeden, akıllarında bile olmayan otomobilleri inceleme, belki de satın alma fırsatı buluyor.

Bunun gibi girişimlerin artması, artık müşterilerin gücünü gösterirken, markalar da müşterinin adeta ayağına gidiyor.

SON DAKİKA