Ekonomi sayfalarında şirket haberleri... Bundan doğal ne var?
Politika sayfalarında siyasi parti haberleri, spor sayfalarında kulüp haberleri yok mu?
Ama bu, adı üzerinde, 'iş' biraz farklı...
Diyelim ki bir şirket hakkında haber yaptınız. Rakibi olan şirket sizi arayıp 'reklam yapmakla' suçlar.
Haberi araştırmaya başlayınca genellikle karşınıza PR (Halkla İlişkiler) çıkar.
Gazeteci-PR'cı ilişkisi upuzun bir hikâye...
Yine de bazı önemli hususların altını çizelim:
Gazetecilerin PR'cıları haber kaynağı olarak görmesi doğal ve normal. Tabii, onlardan gelen bültenleri aynen kullanmamak kaydıyla.
Gazeteci, PR'cının yazdığı bültendeki metni okumalı, sorgulamalı, araştırıp sağlamasını yapmalı ve haberini kendisi yazmalı.
Haberi yazarken o şirketin sektördeki rakiplerini de göz önünde bulundurmalı, övücü değil bilgilendirici başlık ve ifadeler kullanmalı.
'Yapılacak-edilecek'li cümleleri, 'yapılmış-edilmiş' gibi duyurmamalı, vaat ve projelerin takibini yapmalı.
Böyle yapılırsa hem okura hem de ekonomik aktörlere saygı gösterilmiş olur.