Borusan Mannesmann'ın küresel başarısını yerinde görmek için Teksas'ın enerji merkezi Houston'dayız. Borusan CEO'su Agah Uğur, grubun gelecek vizyonunu aktarırken sohbet, grubun sanat faaliyetlerine geldi.
Şefliği ve onursal başkanlığını Gürer Aykal'ın yaptığı Borusan İstanbul Filarmoni Orkestrası iki yılda bir BİFO & Fazıl Say Festivali düzenliyor. Fazıl Say festivalin üçüncüsü 2014-15 sezonunda aniden "ya o ya ben" diyerek orkestra şefiyle çalışmayacağını söyledi.
Agah Uğur "benim sahneye çıktığım orkestrayı Gürer Aykal'ın yönetmesini istemiyorum" diyen Fazıl Say'ın bu restini kabul etmediklerini belirtiyor: "Zaten kabul edemezdik, dünyada örneği yok ve solist, orkestra şefini belirleyemez."
Say, son yıllarda sanatından ziyade siyaset söylemleriyle gündeme gelen bir sanatçı… Dışarıda konser veren solistlerden biri ancak bu özelliği yerine, abisinin de teşvikiyle, sosyal medya üzerinden yürüttüğü polemiklerle dikkat çekiyor.
Öyle ki TANAP projesinin 180 km'lik ihalesini alan Borusan Mannesmann için "Fazıl'dan kurtuldular, ihaleyi aldılar" iftirası sosyal medyayı hayli meşgul etti. Borusan Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Kocabıyık "sanatçıdır, anlayışla karşılıyorum" dese de CEO Agah Uğur, Say istemiyor diye Gürer Aykal'dan vazgeçmeyeceklerini ilave ediyor.
BİFO'yu kimin yöneteceği kararını dahi kendisinde görecek kadar vesayetçi bakışın, filarmoni orkestrası kurucusu ve şefi Gürer Aykal'a sahip çıkan Borusan yönetiminden dönmesi, Fazıl Say'ın saygınlığını bir kez daha gündeme getirmiş oldu.
Hele ki çelik merkezine bayrak diken Borusan'ın küresel başarısını hiçe sayıp TANAP'ın %10'una denk gelen ihaleyi alıyor olmasını Say'a bağlamak, filarmonik vesayetin de sökemeyeceğini gösterdi bize.
Fazıl Say'ın gündeme piyano tuşesiyle değil de kendisi adına festival düzenleyecek kadar onu onurlandıran Borusan'a ayar verme cüretindeki suç, yetiştiği vesayetçi atmosferin olmalı… Yoksa bir sanatçı, Türkiye'nin başarılı şirketinin itibarıyla oynamaz.