Türkiye'nin en iyi haber sitesi
ÖNERİ-YORUM ŞEREF OĞUZ

Yasal aldatıcılar

Son çeyrek yüzyılda iş dünyasında yaşanan gelişmeler; müşteriyi "varlık sebebi" ve işini "ibadet" sayan yaklaşımın; sürdürülebilir ve kazandıran bir tutum olduğunu gösteriyor. Kısaca, "etik" olmak; ahlaki duyarlılıktan öte, ekonomik mantığı olan bir davranış...
Müşteriyi yasayla koruduğumuz geçmiş yıllarda, kurnaz işadamları; yasaların ardından dolaşıp, hukuken haklı çıkacak dümenler peşindeydi. Kaybettiler...
Zira değişen rekabet koşullarında seçenekleri artan müşteri, bir başkasını tercih ederek; bu, kanunen haklı fakat etik olarak dökülen firmaları; sildi süpürdü.
Reklamlarıyla "kafa karıştıran", kampanyalarıyla müşterisini "aldatan", yalan söylemese dahi "doğruyu saklayıp" müşterisine tuzak kuran kurnazlar hala var fakat giderek hayatları zorlaşacak gibi görünüyor.
2001 krizinde aslında biz bunu en maliyetli yoldan öğrenmiştik. Demek ki arada hatırlatmak gerekiyor. 13 yıl geçti ve yine benzer hileli iş yapma kültürü, bir şekilde yeşermeye başladı.
Müşteriyi "firmamızın parasını cebinde taşıyan insan" diye tanımlayan eski ve etik dışı zihin yapısındakilerin sapır sapır döküleceği bir dönem geliyor zira...
Bunu, zannedildiği gibi yeni tüketici yasaları filan yapmayacak. Bunu, seçeneklerini her an denetleyebilen ve her yerde tercih yapabilme gücüne erişmiş bilişim ürünleriyle güçlü kılınan bizler yapacağız.
Mağazaların yakın gelecekte "soyunma kabinine" döneceği ortamda, seçeneğimizin bilgisine ulaşınca, ürünü gidip deneyecek ama satın almayı, bize daha uyun seçeneği sunandan yapacağız.
Yasaları kullanarak bizi aldatan firma modelleri de eninde sonunda kaybedecek.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA