Türkiye'nin en iyi haber sitesi
ÖNERİ-YORUM ŞEREF OĞUZ

İşini kötü yapmak!

Avrupa Birliği'ne girmeyi beklemeden, kötü hizmeti cezalandıran sistemler i hayatımıza sokamaz mıyız? Bir ara elektrik kesintisi yılda 14 saati aşarsa elektriği kesen şirketin tazminat ödemesinden söz ediyorduk. Vatandaşa kötü davranan memura "haddini bildiren" yeni yönergeler hazırlıyorduk.
Tüketici hakları konusunda mahkemelere gerek kalmadan rekabet sayesinde kötü mal ve hizmet sunanların yok olacağına inanıyorduk.
Ne oldu dersiniz?
Hiçbiri yürümedi. Zira "kötü hizmetin hesabını soracak sistemleri kurmadan" ve bu "geri bildirimi teşvik eden politikaları" oluşturmadan "kötü hizmet" ödüllendiriliyor hala...
Müşteri odaklı olduğu savındaki bazı firma ve kurumların, bu yalanlarını sürdürmesinin sebebi de bu. Zira kötü hizmeti ödüllendiren kafa, bunu sorun etmiyor.
Mesela sağlık sektörü; hani şu vatandaşa sağlık hizmeti yerine 5 yıldızlı otel hizmeti sunan "kar-obur" özel hastanelerimiz. AB sonrasında cezalandırılacakları fikri bile kulağa hoş geliyor. Bu sayede belki parmağı incinenden dahi emar (MR) isteyen ahlaksız kliniklerin, vesikalık foto çeker gibi insanları radyasyona boğmalarının önüne geçilir.
Ya eğitim? Afralı tafralı reklamlar ve göze hitap eden yatırımlarıyla başarılı fakat eğitim kalitesi itibarıyla dökülen özelleri ne yapacağız?
Kötü eğitim hizmetini ancak çocuklarımız mezun olup hayatla yüzleştikleri andaki bocalamalarıyla anlayabileceğiz.
Beş para etmez diplomaları ve beceri kazandırmayan performanslarıyla çoğu özel eğitim kurumunu hangi kriterlere bağlayacak, hangi cezalarla "ıskaladığımız hayatı" yerine koyacağız? İşini kötü yapanlar aklıma geldikçe evimize çağırdığımız ustaları unutmak mümkün müdür?
Dekorasyoncular, su tesisatçıları, elektrikçiler ve diğerleri...
Evinizi tamir adına içeri aldığınız ve evinizi başınıza yıkarak fütursuzca çekip gidenleri de AB normlarına çekebilecek miyiz?
"Havada tekelden kurtulduk, sektör parladı" teranesi iyi de...
Peki ya sizi "ucuza uçuruyorum" diye reklam yapan fakat yolcusuna kargo muamelesi yapan ve "onur" suzca eziyet eden bazı havayollarımız ne olacak?
Müşteri şikayeti mi? Hiç denediniz mi?
Size geri dönen ve şikayetinizi ciddiye alanlar o kadar az ki... İşini kötü yapanın, kötü hizmetin bir cezası olmalı!

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA